۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

پیشنهاد 150 هزار اسم برای پهپاد ایرانی

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به ارسال 150 هزار اسم برای نامگذاری پهپاد ایرانی گفت: 16 آذر ماه امسال اسامی برندگان و اسامی ارسالی اعلام خواهد شد.
کد خبر : ۲۰۹۲۴۳
صراط: سردار رمضان شریف در زنجان اظهار کرد: ایران دانش زیادی در حوزه پهپاد دارد.
 
وی با اشاره به اینکه ما سال‌های زیادی در این زمینه کار کرده و به دستاوردهای بسیاری دست یافته‌ایم، بیان کرد: در سال 90 که پهپاد آمریکایی به غنیمت گرفته شد، آمریکایی‌ها بسیار تلاش کردند، بگویند که امکان پی بردن به مهندسی آن وجود ندارد.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران ادامه داد: البته پی بردن به مهندسی و طراحی این پهپاد کار واقعا پیچیده‌ای بود، چرا که این پهپاد در واقع جدیدترین دستاورد آمریکایی‌ها در حوزه پهپاد بود.
 
این مسئول با اشاره به اینکه پس از مهندسی این پهپاد برخی از چیزها نیز به آن اضافه شده است، بیان کرد: این دستاورد چندین بار تست شده است.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه با بیان اینکه با توجه به زحمات کشیده شده در طراحی پهپاد ایرانی فراخوان نامگذاری از سوی سپاه داده شده بود، بیان کرد: تاکنون و در مدت کمی که این فراخوان داده شده 150 هزار اسم از سوی مردم ارسال شده است.
 
شریف گفت: تا روز 16 آذر ماه امسال مهلت ارسال اسامی وجود دارد و در این روز اسم نهایی اعلام و برندگان نیز تجلیل خواهند شد.
 
پیش از این روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از ملت ایران درخواست کرد در نامگذاری RQ170 ایرانی مشارکت و پیشنهادات خود را ارسال کنند و در اطلاعیه جدید روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مشارکت ایرانیان خارج از کشور در نامگذاری پهپاد RQ170 ایرانی دعوت کرده است.

منبع: فارس