۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

اعتراف آمریکا به ارسال سلاح به یمن

مقامات نظامی آمریکا به اعضای کنگره اعتراف کردند که ۵۰۰ میلیون دلار از سلاح‌های کوچک، مهمات و عینک دید در شب، قابق‌های گشت‌زنی، وسایل نقلیه و دیگر تجهیزات که توسط آمریکا به دولت یمن داده شده بود، ناپدید شده است.
کد خبر : ۲۳۳۹۶۳
صراط: مقامات نظامی آمریکا به اعضای کنگره اعتراف کردند که ۵۰۰ میلیون دلار از سلاح‌های کوچک، مهمات و عینک دید در شب، قابق‌های گشت‌زنی، وسایل نقلیه و دیگر تجهیزات که توسط آمریکا به دولت یمن داده شده بود، ناپدید شده است.

به نقل از شبکه «راشاتودی»، آمریکا از سال 2007 تاکنون از طریق برنامه‌هایی با مدیریت وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا آمریکا بیش از 500 میلیون کمک نظامی به یمن ارائه کرده است.

واشنگتن پست گزارش کرد که مقامات ارتش آمریکا حاضر به اظهارنظر در این باره نشدند اما یکی از مقامات دفاعی آمریکا اعلام کرد که شواهد محکمی از اینکه این سلاح‌ها به غارت رفته باشد یا اینکه ضبط شده باشد، موجود نیست.

مقامات پنتاگون اعلام کردند که اطلاعات کمی در دسترس دارند اما محض احتیاط انتقال سخت‌افزارهای نظامی به ارزش 125 میلیون دلار به یمن را متوقف کرده‌اند و این تجهیزات را به کشورهایی در خاورمیانه و آفریقا اعطا کرده‌اند.

طبق این گزارش، دولت اوباما در یمن از طریق آموزش و تجهیز نظامیان خارجی برای مقابله با گروه‌های افراطی و شبکه‌های وابسته به القاعده، سیاست مبارزه با تروریسم را در پیش گرفته است و نیروی نظامی به این کشور اعزام نکرده است.

آمریکا تلاش مشابهی را در عراق بعد از حمله سال 2003 به این کشور در پیش گرفت و 25 میلیارد دلار برای نوسازی مجدد نیروهای امنیتی عراق هزینه کرد و در نهایت نیز برنامه این کشور موفق پیش نرفت و تکفیری‌های داعش شروع به پیشروی در شهرهای عراق کردند.

این خبر و اعترافات پنتاگون در حالی منتشر شده است که گروههای تروریستی القاعده، فعالیت‌های خود را در ماههای اخیر در سراسر یمن افزایش داده‌اند و این احتمال می‌رود که این سلاح‌ها در اختیار این گروههای قرار گرفته باشد.
منبع: فارس