۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

خط‌ و نشان رئیس‌جمهور برای بوکوحرام +عکس

رئیس جمهور منتخب نیجریه گفت: بوکو حرام به زودی قدرت اتحاد ما را لمس خواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۵۳۸۱
صراط: «محمدو بوهاری» رئیس جمهور منتخب نیجریه روز چهارشنبه بر عزم خود برای مبارزه موثر با گروه افراطی بوکو حرام تاکید کرد.

رئیس جمهور نیجریه اعلام کرد: بوکو حرام به زودی قدرت اتحاد ما را لمس خواهد کرد. 

بوکوحرام پیش از این از به آشوب کشاندن انتخابات سخن گفته بود و حملاتی را انجام داد؛ ولی نتوانست مانع برگزاری انتخابات شود.

بوهاری بعد از آنکه کمیسیون انتخابات پیروزی او را در انتخابات ریاست جمهوری نیجریه در سخنانی در ابوجا همچنین دست دوستی و همکاری به سوی گودلاک جاناتان، رئیس جمهور فعلی و رقیب خود دراز کرد و از او خواست «درگیری‌ها و اختلافات گذشته» را فراموش کند.

این ژنرال بازنشسته ۷۲ ساله که برای دریافت گواهی ریاست جمهوری خود به کمیسیون انتخابات رفته بود گفت: من می‌توانم به شما اطمینان دهم که بوکو حرام به زودی قدرت عزم جمعی و تعهد ما را برای‌‌ رها کردن مردم از ترور و ترس و برقراری صلح درک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ‌ما از هیچ تلاشی برای غلبه بر تروریسم دریغ نخواهیم کرد.

بوهاری سپس درباره اولویت‌های دوره ریاست جمهوری خود که به صورت رسمی ۲۹ ماه مه شروع می‌شود بر عزم خود برای کنار گذاشتن رقابت سیاسی دوره تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد.

مراسم تحلیف بوهاری در این تاریخ برگزار خواهد شد.

وی که در دوره تبلیغاتی از دولت گودلاک جاناتان به شدت انتقاد و او را به فساد مالی متهم کرده بود، گفت: ما باید گذشته به ویژه تحولات اخیر را فراموش کنیم. ما باید نبرد‌ها و اختلافات گذشته را فراموش کنیم و رو به جلو گام برداریم.

محمدو بوهاری افزود: من آشکارا می‌گویم رئیس جمهور جاناتان نباید از من ترسی داشته باشد.

حزب دموکراتیک مردمی به رهبری جاناتان نیز بوهاری را به تلاش برای کشاندن نیجریه به سال‌های تاریک و دیکتاتوری نظامی متهم کرده است.

بوهاری اواسط دهه ۸۰ رهبری نیجریه را به عنوان فرمانده یک شورای نظامی به عهده داشت.

اما بوهاری روز چهارشنبه تلاش کرد خود را به عنوان فردی معتقد به دموکراسی نشان دهد و وعده داد دولتی را تشکیل دهد که نماینده همه نیجریه‌ای‌ها باشد: دموکراسی و حاکمیت قانون در کشور ما حاکم خواهد شد.

وی همچنین بر عزم خود برای مبارزه با فساد به هر قیمتی تاکید کرد و گفت: کسی فرا‌تر از قانون نخواهد بود و دولت نماینده طرفداران و مخالفان خود و حتی کسانی که رأی ندادند، خواهد بود.

خط‌ونشان رئیس‌جمهور برای بوکوحرام+عکس
منبع: ابنا