۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

انصارالله: جنگ در یمن جنگ بین عربستان و ایران نیست

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه رئیس‌جمهور مستعفی مرتکب خیانت شده است، افزود:جنگ در یمن بین عربستان و ایران نیست، زیرا ایران اساسا در یمن حضوری ندارد.
کد خبر : ۲۳۵۳۸۵
صراط: محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن گفت: عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی با درخواست از خارج برای حمله به یمن مرتکب خیانت شده و بنابراین وی دیگر جایی در یمن ندارد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، وی با بیان اینکه برخی از سرویسهای اطلاعاتی در خارج کردن زندانیان القاعده از زندان المکلا نقش داشتند گفت: ارتش اگر مجبور به رفتن به حضرموت یا المکلا شود، این کار را خواهد کرد.

عبدالسلام با بیان اینکه ارتش بر کاخ ریاست‌جمهوری المعاشیق سیطره یافته است گفت: عناصر مسلح القاعده بانک مرکزی المکلا را غارت کرده‌اند.

وی همچنین گفت: از پاکستان به خاطر موضعش مبنی بر عدم مشارکت در جنگ علیه یمن تشکر می‌کنیم.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه یمنی‌ها شبانه روز برای دفاع از کشورشان تلاش می‌کنند و همه گزینه ها را در اختیار دارند، گفت: دشمن در صورت ورود به یمن وارد باتلاقی می‌شود که از این باتلاق خارج نخواهد شد مگر شکست خورده.

سخنگوی انصارالله همچنین از تلاش‌های روسیه برای حل بحران خبر داد و گفت: از دولت روسیه که خواهان حل بحران از طریق گفت‌وگو است تشکر می‌کنیم.

ایران در یمن حضور ندارد

عبدالسلام گفت: درگیری در یمن طایفه‌ای نیست بلکه درگیری سیاسی است. درگیری در یمن بین ایران و عربستان نیست، زیرا ایران در یمن حضور ندارد.

عبدالسلام گفت: پیشنهادهای زیادی برای از سر گیری‌ گفت‌وگوها در یک کشور دور به دور از فشارها مطرح شده است و ما با جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل در ارتباط هستیم اما تا این لحظه هیچ دیدگاهی در خصوص راه حلهای پیشنهادی متبلور نشده است.

سخنگوی انصارالله همچنین افزود: ما درک می‌کنیم که گفت‌وگو تنها راه حل بحران است.

عبدالسلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به غارت کنسولگری روسیه در عدن گفت: این اقدام در واکنش به موضع روسیه مبنی بر مخالفت با جنگ عربستان و همپیمانانش علیه یمن صورت گرفته است.

منبع: تسنیم