۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

نظر نژادفلاح درباره رفتن درخشان

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تأکید کرد حمید درخشان همچنان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه خواهد بود.
کد خبر : ۲۳۵۷۴۴
صراط: محمدحسین نژادفلاح پس از جلسه‌ای که عصر امروز (شنبه) در باشگاه پرسپولیس با حمید درخشان برگزار کرد، اظهار داشت: در این جلسه پیرامون بازی روز چهارشنبه برابر النصر با حمید درخشان صحبت کردیم و نقاط ضعف و قوت تیم بررسی شد.

وی شایعه اختلاف نظر خود با وزیر ورزش و اینکه طی روزهای اخیر قهر کرده و به باشگاه پرسپولیس نیامده بود را رد کرد و گفت: من در تمرینات حضور یافتم. شما سیزده بدر کجا بودید که من در محل تمرین تیم بودم؟! من در روزهای ابتدایی سال در محل باشگاه حضور یافتم اما دیدم هیچکس در باشگاه حضور ندارد و کار خاصی نیست به همین خاطر ترجیح دادم در این چند روز بیشتر از وقتم استفاده کنم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین تأکید کرد: من هیچ اختلاف‌نظری با آقای وزیر ندارم. ایشان همیشه به من محبت داشته‌اند و بین ما بحثی نبوده است.

نژادفلاح به اهمیت دیدار روز چهارشنبه تیم فوتبال پرسپولیس مقابل النصر عربستان در هفته چهارم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و گفت:‌ بازی چهارشنبه برای ما مهم است. اجازه بدهید ما این بازی را جلو ببریم. 

وی این جملات را در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا حمید درخشان همچنان سرمربی پرسپولیس خواهد بود، داد و خاطر نشان کرد: من بلد نیستم برای سرمربی تیمم وقت تعیین کنم. شما رفتار من با حمید درخشان را دیدید. آیا در صحبت‌های من نشانی از اولتیماتوم بود؟!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: من می‌دانم درخشان کمتر از من به دنبال برد پرسپولیس نیست. او در پرسپولیس ریشه‌دارتر و اصیل‌تر از من بوده و برای این تیم بیشتر از من زحمت کشیده است. او سرمربی تیم است و مسئولیت فنی تیم با اوست. او باید پاسخگوی نتایج تیم باشد به همین خاطر طبیعی است بیشتر از من به دنبال برد آن باشد. اگر بگویم از شکست‌های پرسپولیس او بیشتر از من ناراحت می‌شود، کمتر از آن هم نیست.

نژادفلاح با یادآوری اینکه درخشان در تمام عرصه‌ها برای پرسپولیس زحمت کشیده است، افزود: باخت و شکست تیم برای هیچکدام از ما قابل تحمل نیست اما برای رفع مشکلات پرسپولیس باید به دنبال راهکار باشیم. باید برای آینده‌ای بهتر راهکاری پیدا کنیم. نباید به تیم شوک منفی وارد کنیم. 

وی بازهم به صورت تلویحی از درخشان حمایت کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه امروز، نشست ابقای درخشان بوده است، گفت: اصلاً وارد این فضا نشدیم. ما در مورد بازی چهارشنبه و اینکه چطور باید در این بازی پیروز شویم، صحبت کردیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به اینکه درخشان از برخی خبرنگاران حلالیت طلبیده است، گفت: من از این مسائل بی‌خبرم و اینکه درخشان از خبرنگاران حلالیت طلبیده است را از شما می‌شنوم.

نژادفلاح به اهمیت دیدار مقابل النصر اشاره کرد و گفت: این بازی برای ما بسیار مهم است و اگر در آن پیروز شویم، قطعاً صعود خواهیم کرد. امیدوارم در مسابقه روز چهارشنبه پیروز شویم. تیم عربستانی تیم خطرناکی است اما تیمی نیست که نتوانیم آن را شکست دهیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت سوشا مکانی و اینکه درخشان گفته است در پرسپولیس یا جای من است یا او، تأکید کرد: در باشگاه ما ملاک مربی است و همه چیز باید ختم به مربی شود. در تیم ما باید حرمت مربی حفظ شود. حتی اگر مربی تصمیمی غلط اتخاذ کرده باشد، بازیکن حق ندارد به تصمیم او اعتراض کند. من اگر قرار باشد بین درخشان و مکانی تصمیم بگیرم، قطعاً طرف مربی را خواهم گرفت.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با یادآوری اینکه در ماجرای پیام صادقیان ورود نکرده و پیگیری موضوع را به محمود خوردبین سپرده بود، خاطرنشان کرد: من به هیچ عنوان نگفتم صادقیان برگردد. به خوردبین گفتم موضوع را پیگیری کرده و نطر هر دو طرف را جویا شود تا مشکل در فضای تعامل برطرف شود. من نه خودم به موضوع ورود کردم و نه حتی نظر سرمربی تیم را پرسیدم. اعتقادم بر این بود که مشکل صادقیان هم به مانند دیگر مشکلات با گذشت زمان برطرف خواهد شد.

نژادفلاح تأکید کرد: سوشا مکانی در اوج عصبانیت واکنشی نشان داده و درخشان هم گفته یا جای من است یا جای او! اگر من در حال حاضر حرفی بزنم و تصمیمی بگیرم درست نیست چرا که هر دو طرف ناراحت هستند. باید اجازه بدهیم عصبانیت آنها فروکش کند و زمان بدهیم تا مشکلات برطرف شود. 

وی در ادامه افزود: من صحبت‌های درخشان را نشنیدم و هر آنچه که در مورد مکانی از زبان او شنیده‌ام به مطالبی برمی‌گردد که از قول او در مطبوعات عنوان شده است. قطعاً بعد از شنیدن صحبت‌های درخشان با خرد جمعی تصمیم می‌گیریم. ما تا این لحظه تصمیمی در مورد مکانی نداشته‌ایم اما قاعدتاً تا قبل از بازی با النصر در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد. نباید بگذاریم این موضوع مشمول زمان شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مجدداً شایعه قطع همکاری با حمید درخشان را رد کرد و گفت: اگر قرار به قطع همکاری با حمید درخشان بود آیا امروز در باشگاه با او جلسه می‌گذاشتیم؟! 

نژادفلاح ضمن تأکید بر اینکه با اختیار تام به پرسپولیس آمده و برای اجرای تصمیماتش الزامی به مشورت ندارد، گفت: من هواداران را سرمایه اصلی پرسپولیس می‌دانم و آنها را حتی به خودم ارجح‌تر می‌دانم.

وی ضمن بیان این جملات در پاسخ به خبرنگاری که گفت همین هواداران خواهان قطع همکاری با درخشان هستند و آیا این مربی را به آنها ترجیح می‌دهد، گفت: من درخشان را از خودم و حتی استادم می‌دانم اما باید بگویم اگر هواداران مرا هم نخواهند به تصمیم آنها احترام می‌گذارم و می‌روم. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یادآور شد: من صدای اعتراض هواداران پرسپولیس را شنیدم، بیش از این هم صدای اعتراض آنها را شنیده بودم. هوادار حق دارد نقطه‌نظرات خود را بیان کند اما من به عنوان مدیرعامل باشگاه باید نقطه‌نظرات او را شنیده و با تدبیر عمل کنم. من باید تدبیر کنم که چطور می‌توانم به پرسپولیس خدمت کنم.

«هوادار باید بداند ما هرچه می‌کنیم برای خدمت به اوست» نژادفلاح با بیان این جمله افزود: همه ما یک روز هستیم و شاید روزی دیگر نباشیم اما هواداران همیشه ماندگار هستند و خودشان متولی باشگاه پرسپولیس هستند و سفره‌ای که گستردند.

وی ضمن تأکید بر اینکه بلد نیست بدرفتاری کند، گفت: من بنا ندارم به کسی بی‌احترامی کنم چه برسد به شما خبرنگاران که از نگاه من بزرگترین ابزار نظارتی هستید. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: من اگر قرار باشد مربی‌ای را عوض کنم، حتماً با او خوب برخورد خواهم کرد. به اعتقاد من با علی دایی بد رفتار شد و شأن او را حفظ نکردند. شأن من و سرمربی تیم من این نیست که بارها طوری رفتار کنند که با علی دایی رفتار شد. 

وی مجدداً بازی با النصر را مهم خواند و آن را پراهمیت‌تر از بحث تغییر و تحولات در پرسپولیس دانست. 

نژادفلاح در خصوص حواشی برخی از بازیکنان پرسپولیس گفت: من نمی‌توانم برای سوشا و صادقیان هر کدام یک نسخه بپیچم، شاید مشکل صادقیان با یک اشاره درست می‌شد اما من به این موضوع ورود نکردم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه در جلسه امروز چه مواردی را با درخشان مطرح کرده است، گفت: عربستانی‌ها در بازی مقابل ما میزبانی خوبی داشتند به همین خاطر ما هم قصد داریم به خوبی از آنها میزبانی کنیم و رفتار متقابل داشته باشیم. در همین راستا امروز با مسئولان و ارکان باشگاه نشستی داشتیم و موارد مختلف را مطرح کردیم. از آنجایی که کادرفنی در این جلسه حاضر نبود از آقای درخشان خواستم تا عصر امروز به باشگاه بیاید و با او در مورد بازی روز چهارشنبه صحبت کنم.

وی افزود: خروجی جلسه امروز خوب بود. درخشان امیدوار بود که در این بازی تیم پیروز شود. با اینکه تیم چند بازیکن اصلی خود را در بازی با النصر ندارد، اما درخشان امیدوار است با حمایت تماشاگران در این مسابقه پیروز شویم. ما به هیچ عنوان به باخت فکر نمی‌کنیم، ما نباید فرصت‌سوزی کنیم به جای فکر کردن به باخت باید به دنبال پیروزی باشیم.

نژادفلاح با تکرار چندباره این جمله که جلسه امروز برای برکناری درخشان نبوده است، گفت: وقتی من با درخشان برای بازی روز چهارشنبه صحبت می‌کنم این به معنای حمایت از اوست.

وی تأکید کرد: اصل بر ماندن درخشان است و همه باید تلاش کنیم تا تیم نتیجه بگیرد. به هرحال او در بازی روز چهارشنبه سرمربی پرسپولیس خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با یادآوری اینکه هدایتی تمام بلیت‌های بازی چهارشنبه مقابل النصر را خریده است، از هواداران و پیشکسوتان خواست برای دیدن این بازی به ورزشگاه بیایند و افزود: عربستانی‌ها از فرصت میزبانی به نحو احسن استفاده کردند. ما هم نباید فرصت میزبانی را از دست بدهیم. از پیشکسوتان و هواداران می‌خواهم بدون توجه به اینکه چه کسی مربی و بازیکن تیم است به ورزشگاه بیاید و پرسپولیس را حمایت کند. هواداران به این فکر کنند که ما یک بازی بین ایران و عربستان در پیش داریم و به ورزشگاه بیایند و تیم را همراهی کنند.

منبع: تسنیم