۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

بنگر: می‌بازیم؛ بازیکنان ژل می‌زنند و می‌روند

مدافع پرسپولیس می گوید تمرکز هیچ کدام از بازیکنان این تیم روی فوتبال نیست.
کد خبر : ۲۳۵۸۵۴
بنگر: می‌بازیم؛ بازیکنان ژل می‌زنند و می‌روند
صراط: بدون کوچکترین تردیدی محسن بنگر یکی از متعصب‌ترین بازیکنان سال‌های اخیر پرسپولیس است که با وجود مصدومیت شدید دست اعلام آمادگی کرد تا مقابل راه‌آهن به میدان برود. وقتی با مدافع بلندبالای سرخپوشان تماس گرفتیم، به دلیل حساسیت بازی با النصر عربستان تمایلی نداشت حرف بزند اما اصرار ما باعث شد سر درددلش باز شود و ... «بنگر» صحبت‌های جالبی کرد که بخشی از آن به رسم امانت نزدمان ماند و بخشی دیگر از نظرتان می‌گذرد.

آقامحسن، چرا پرسپوليس به اين حال و روز افتاده است؟
(با بي‌ميلي)حرف نزنم، بهتر است. نمي‌خواهم حالا كه پرسپوليس در شرايط خوبي قرار ندارد، صحبت كنم و سكوت بهتر است!

ولي به هر حال چه بخواهي چه نخواهي، يكي از بزرگترهاي پرسپوليس محسوب مي‌شوي و مردم توقع دارند محسن بنگر و امثال او حرف بزنند و شرايط تيم را تشريح كنند.
(با همان لحن) اي بابا! ما كجا بزرگتر اين تيم هستيم؟ اين تيم هزار تا بزرگتر دارد ... (حرف‌هايي مي‌زند كه با درخواست خودش از نوشتن آن خودداري مي‌كنم!)

چهارشنبه هم در شرايطي بايد مقابل النصر عربستان بازي كنيد كه نه تو هستي و نه محمد نوري!
بحث حضور من يا نوري نيست. خدا كند آبروي‌مان جلوي عرب‌ها نرود. به صراحت مي‌گويم مشكل پرسپوليس كادرفني نيست. مشكل، منِ محسن بنگر هستم. منِ بازيكن كه مي‌بازم يا جلوي تيم ته‌جدولي مساوي مي‌كنم، عين خيالم نيست. ايراد از ما بازيكنان است. ما با راه‌آهن به زحمت مساوي كرديم و برخي بچه‌ها موهاي‌شان را ژل زدند و با خوشحالي رختكن را ترك كردند كه يك امتياز از تيم ته‌جدولي گرفتيم... ول كن داداش! آخر درباره چي حرف بزنم و از كجا بگويم؟!

چنين صحنه‌هايي را در سپاهان ديده بودي؟
به جان خودم نديده بودم. باور كنيد نديده بودم. در سپاهان چهار هفته مانده بود ليگ تمام شود، با سايپا مساوي كرديم. بچه‌ها در رختكن گريه مي‌كردند. من نمي‌خواهم همبازيانم را بجَوَم و درباره خودم هم مي‌گويم كه توي عمرم تيمي اين‌قدر بي‌حال نديده بودم. به جرأت مي‌گويم تمركز هيچ‌كدام از بازيكنان ما روي فوتبال نيست! بيچاره هواداران كه به ما دل خوش كرده‌اند و ...!

حرف دل هواداران را زدي. طفلكي‌ها قبول داري خيلي اذيت شدند؟
حرف شما را قبول دارم كه خيلي اذيت‌شان كرديم اما يك چيز ديگر هم بايد بگويم بالاي سر اين پرسپوليس كسي نيست؛ يكي كه بيايد و يقه بازيكنان را بگيرد. اجازه ندهد منِ بازيكن تمرين و اردوي تيم را به هم بريزم و ...

منظورت سوشا مكاني است؟
نه، بحث شخصي نيست. حالا موضوع سوشا مكاني رسانه‌اي شده است. مگر اولين بار است چنين اتفاقي مي‌افتد؟ اين شايد سي‌امين بار بوده كه بازيكني اعتراض مي‌كند. مي‌دانيد چرا؟

چرا؟
چون باشگاه به بازيكن پولي ندارد كه بدهد و بعد بخواهد به دليل بي‌انضباطي جريمه كند. كدام جريمه؟ منِ بازيكن هم كه آن‌قدر حرفه‌اي نيستم كارم را انجام دهم و دنبال بهانه‌اي هستم تا حاشيه بسازم و جنجال كنم. حالا بيايند مرا جريمه كنند. كدام جريمه؟ چه پولي داده‌اند كه بخواهند جريمه كنند؟ به خدا سال‌ها در سپاهان زحمت كشيدم تا به پيراهن پرسپوليس برسم و حالا ... (لحظاتي سكوت مي‌كند).

چرا سكوت كردي؟
شايد نبايد اين حرف‌ها را مي‌زدم. نمي‌دانم، دلم به حال پرسپوليس مي‌سوزد. اين تيم، تيم كوچكي نيست ... (با صدايي بلندتر) بابا اسم اين تيم پرسپوليس است. خيلي گنده است. نبايد به خاطر تساوي با راه‌آهن خوشحالي كنيم به خدا!

كاش اين حرف‌ها را مديران باشگاه و نژادفلاح مي‌زدند.
آنها هم تكليف‌شان مشخص نيست. خود نژادفلاح هم نمي‌داند دو هفته ديگر مدير پرسپوليس هست يا نه؟ سه هفته يا چهار هفته؟! چه‌كار بايد كند؟ به خدا خجالت مي‌كشم وقتي توي كوچه و خيابان مردم را مي‌بينم و مرا سؤال‌پيچ مي‌كنند. نمي‌دانم چه بگويم؟

ممنون، مصاحبه بدي نشد. لازم بود برخي حرف‌ها زده شود؟
خواهش مي‌كنم. لطفاً ‌اين مطلب را هم بنويسيد كه تمامي حرف‌هايي كه زدم شامل منِ محسن بنگر هم مي‌شود. واقعاً متأسفم و از همه هواداران پرسپوليس عذرخواهي مي‌كنم.

افزايــش مصدوميت‌مدافع‌پرسپوليس 
بنگر دستش را گچ مي‌گيرد و بازي مي‌كند؟!

محسن بنگر با وجود مصدوميت شست دست خود و به رغم توصيه پزشكان مقابل راه‌آهن به ميدان رفت تا آسيب‌ديدگي‌اش افزايش پيدا كند. مدافع باتجربه پرسپوليس ديروز (شنبه) بار ديگر به بيمارستان رفت و به پزشك متخصص مراجعه كرد و متوجه شد كبودي دستش بيشتر از قبل شده است. پزشك متخصص به محسن بنگر گفت بايد دستش را گچ بگيرد و اين بازيكن هم در گفت‌وگو با دست‌اندركاران پرسپوليس اعلام آمادگي كرد با هر وضعيتي براي تيمش بازي کرده و به ميدان مي‌رود.