۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

آمار سفرهای نوروزی با قطار

مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار راه‌آهن گفت: از 25 اسفند 93 تا 15 فروردین 94 طبق برآورد تعداد یک‌میلیون و 800 هزار نفر مسافر نوروزی توسط ناوگان ریلی کشور جابه‌جا شدند که این میزان جابه‌جایی تقریبا برابر با نوروز 93 بود.
کد خبر : ۲۳۶۰۸۹
صراط: مرتضی جعفری با اشاره به روند مناسب جابه‌جایی‌ مسافران نوروزی قطار، بیان کرد: طبق برآورد انجام شده از 25 اسفندماه 1393 تا 15 فروردین 1394 تعداد یک‌میلیون و 800 هزار نفر مسافر توسط ناوگان ریلی کشور جابه‌جا شدند که این میزان جابه‌جایی نسبت به نوروز سال 93 افزایش یا کاهش چندانی نداشت و تقریباً برابر بود.
 
وی ادامه داد: امسال ظرفیت ناوگان ریلی در نظر گرفته شده برای جابه‌جایی مسافران نوروزی یک‌میلیون و 970 هزار صندلی بود.
 
جعفری با اشاره به کاهش تأخیرات قطار‌ها در نوروز امسال، ادامه داد: متوسط تأخیر قطار‌ها در نوروز 94 بین 35 تا 40 دقیقه بود که نسبت به سال گذشته کاهش داشت؛ متوسط تأخیر قطارها در نوروز 93 حدود 44 دقیقه بود؛ البته در مقطعی کوتاه به دلیل ریزش کوه در مسیر راه‌آهن جنوب، تأخیرهایی رخ داد که به سرعت خط بازگشایی شد.
 
وی با اشاره به نظارت بر نحوه فروش بلیت قطار و نرخ‌ها، بیان کرد: فروش نوروزی بلیت قطار از بهمن 93 آغاز شد و تلاش کردیم با انجام بازرسی و نظارت‌ها، نرخ‌ها تغییری نداشته باشد و تخلفی در فروش بلیت قطار رخ ندهد.
 
مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار راه‌آهن ادامه داد: بازرسان راه‌آهن در دوره فروش نوروزی بلیت قطار، هیچ گونه تخلفی را مشاهده نکردند و گزارش خاصی نداشتیم.

منبع: فارس