۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

آژانس‌ها مجاز به تعیین‌وقت سفارت نیستند

بر اساس بخشنامه جدید، تاکید شده است که تبلیغ و انجام اقداماتی چون تعیین وقت سفارت از کشورهای اروپایی در داخل کشور و انگلستان و آمریکای شمالی در خارج از کشور جهت اخذ ویزا برای مسافران مجاز نیست.
کد خبر : ۲۳۶۲۵۲
صراط: وجود صدها هزار ایرانی در خارج از کشور که بخش قابل توجهی از آنها دارای اقوام و خانواده در داخل کشورمان هستند، شرایطی را فراهم اورده تا تعداد قابل توجهی از افراد و شرکت ها، جهت ایجاد زمینه های لازم برای مسافرت نزدیکان این افراد و نیز افرادی که به قصد سیاحت، تجارت یا سایر دلایل قصد حضور در کشورهای مختلف جهان را دارند، به فعالیت مشغول شوند.
 
در این میان، برخی کشورها مانند آمریکا و کانادا به علت رفتارهای خصمانه خود با مردم کشورمان، دارای سفارت در ایران نیستند و افرادی که قصد سفر به این کشورها را دارند باید از طریق کشورهایی چون ترکیه، دست به این کار بزنند. با توجه به شرایط و ضوابط حضور در سفارت کشورهای دیگر، عده ای شغل خود را تدارک این شرایط از جمله تعیین وقت سفارت برای مراجعان قرار داده اند که با توجه به نیاز مراجعان، درآمد خوبی هم به همراه دارد.
 
 
تعیین وقت سفارت توسط آژانس‌ها ممنوع شد+سند

اما برخی دفاتر و آژانس های مسافرتی در داخل کشور نیز با توجه به عدم موفقت خود در جذب مسافر یا کسب درآمد بیشتر، اقدام به انجام این امور مانند تعیین وقت سفارت های خارجی می کنند که این موضوع با هشدار جدی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همراه شده است.

بر اساس بخشنامه روزهای اخیر اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به کلیه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تاکید شده است که تبلیغ و انجام اقداماتی چون تعیین وقت سفارت از کشورهای اروپایی در داخل کشور و انگلستان و آمریکای شمالی در خارج از کشور جهت اخذ ویزا برای مسافران مجاز نبوده و در صورت وصل گزارش تخلف، جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون فنی ارجاع می شود.

منبع: صبحانه