۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

انتظار برای تصویب جریمه پرمصرف‌ها

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور از پیگیری دو کانال برای تصویب قوانین پیشگیرانه در بخش مدیریت مصرف آب خبر داد و گفت: پیش نویس مدیریت مناسب‌تر در بخش آب با اعمال نظارت‌های بیشتر تدوین شد.
کد خبر : ۲۳۶۳۲۴
صراط: مدیرعامل آب و فاضلاب کشور از پیگیری دو کانال برای تصویب قوانین پیشگیرانه در بخش مدیریت مصرف آب خبر داد و گفت: پیش نویس مدیریت مناسب‌تر در بخش آب با اعمال نظارت‌های بیشتر تدوین شد.

حمیدرضا جانباز گفت: در سال گذشته دو کانال برای تصویب قوانین پیشگیرانه در بخش مدیریت مصرف آب را پیگیری کردیم که یکی از این دو کانال، مصوبه هیات وزیران است که امیدواریم در قالب اصلاح الگوی مصرف در دستورکار دولت قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه با شرایط موجود، امکان برخورد با مشترکان پرمصرف را نداریم اظهار داشت:همچنین طرحی در مجلس مطرح شده‌ است که پیش‌نویس آن را خودمان تهیه کرده‌ایم و دو فوریت آن در مجلس تصویب نشد؛ اما این طرح هم‌اکنون در کمیسیون‌ها مطرح است.
 
جانباز تاکید کرد:اگر پیش از تابستان امسال هر کدام از این دو مورد تصویب و ابلاغ شود، امکان مدیریت مناسب‌تر را در بخش آب با اعمال نظارت‌های بیشتر خواهیم داشت.
 
* توجه به واقعی تر کردن تعرفه ها از ابتدای امسال
 
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به این سئوال که آیا تعرفه های آب باز هم افزایش می یابد یا خیر، گفت: اگر چه اقدام‌های خوبی در بخش تعرفه‌ها در سال گذشته صورت گرفته اما اگر بخواهیم سطح خدمات‌رسانی شرکت‌های آب و فاضلاب را ارتقا دهیم، باید به سمت واقعی‌تر کردن تعرفه‌ها برویم که باید از ابتدای امسال این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
 
وی از بهبود وضعیت مصرف آب در کشور در سال 93 خبر داد و گفت: با وجود رشد چهار درصدی بازار و شمار مشترکان در سال 93، مصرف آب شرب کشور در سال گذشته فقط دو درصد افزایش یافت.
*برخی شرکتهای داخلی صنعت آبفا به دنبال تجهیزات مشابه خارجی هستند
 
جانباز با تاکید بر حمایت از طرح‌ها و ایده‌های داخلی صنعت آب و فاضلاب گفت: بسیار پیش آمده که پژوهشگران داخلی صنعت آب و فاضلاب طرح‌های کارآمد و خلاقانه‌ای را ارائه داده‌اند، اما شرکت ها به دنبال تجهیزات مشابه خارجی هستند؛ اما باید توجه کنید که اقتصاد مقاومتی از همین نقطه شروع می‌شود و باید از این طرح‌های مبتکرانه حمایت کرد.
منبع: فارس