۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

گزارش فانی از فضاهای آموزشی غیراستاندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود یک سوم از فضاهای آموزشی در کشور دچار فرسودگی شده و غیر استاندارد است.
کد خبر : ۲۳۶۹۰۶
صراط: وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود یک سوم از فضاهای آموزشی در کشور دچار فرسودگی شده و غیر استاندارد است.

علی اصغر فانی در نطنز در پاسخ به این سئوال که چه میزان از فضاهای آموزشی در کشور استاندارد و چه میزان غیر استاندارد است، اظهار داشت: حدود یک سوم از فضاهای آموزشی در سراسر کشور دچار فرسودگی است و دارای استانداردهای لازم نیست.
 
وی افزود: برای رفع این موضوع تلاش‌های لازم صورت گرفته است و با توجه به اینکه در شهرستان نطنز هم به علت آب و هوای سرد در زمستان و گرم در تابستان وجود دارد، بحث فرسودگی فضاهای آموزشی بسیار ملموس است.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: نماینده محترم مردم نطنز در مجلس هم با همکاری‌هائی که تاکنون با بحث آموزش و پرورش منطقه داشته است، اگر برای این موضوع کمک هزینه‌ای را در نظر بگیرد، ما آمادگی داریم تا به همان میزان هزینه، بودجه‌ای از بودجه‌های ملی برای بهسازی مدارس این منطقه درنظر بگیریم.
 
وی تصریح کرد: یکی‌دیگر از مشکلات فضاهای آموزشی، نبود مدارس در مجموعه‌های مسکن مهر است که در این شهرستان هم این مشکل وجود دارد و با پیگیری‌های انجام شده، مشکل نبود مدرسه و یا فضای آموزشی در مسکن مهر هم برطرف می‌شود.
 
فانی به توجه بالای دولت به بحث آموزش و پرورش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال 1393 نسبت به 1392، بودجه آموزش و پرورش 26 درصد رشد داشت و این درحالی بود که کل بودجه تنها 11 درصد رشد داشت و در سال 1394 نسبت به سال 1393 بودجه آموزش و پرورش 24 درصد رشد داشته که نسبت به مقدار کل بودجه رشدی 11.5 درصدی داشته است.
 
وی بیان کرد: این افزایش بودجه در آموزش و پرورش نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها، نشان از اهمیت بالای آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید دارد.
 

منبع: تسنیم