۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

هیئت پاکستانی به ایران می‌آید

رئیس کمیته امنیت مجلس گفت: در آینده نزدیک هیئتی سیاسی و بلند پایه از کشور پاکستان برای بررسی وضعیت امنیت در مرزهای مشترک به ایران سفر می‌کنند.
کد خبر : ۲۳۷۳۶۸
صراط: رئیس کمیته امنیت مجلس گفت: در آینده نزدیک هیئتی سیاسی و بلند پایه از کشور پاکستان برای بررسی وضعیت امنیت در مرزهای مشترک به ایران سفر می‌کنند.

محمدرضا محسنی‌ثانی با بیان اینکه متاسفانه دولت پاکستان هیچ حاکمیتی بر روی مرزها و استان بلوچستان خود ندارد، اظهار داشت: این عدم کنترل مرزها توسط دولت پاکستان سبب شده تا گاه و بیگاه شاهد بروز حملات و اقداماتی تروریستی توسط گروهک‌های شرور از مرزهای این کشور باشیم.
 
وی با بیان اینکه شهادت مرزبانان ایرانی که اخیرا توسط اشرار صورت گرفت به دلیل همین نبود نگهبانان و مرزبان‌ها از سوی دولت پاکستان در مرزهای این کشور است، تصریح کرد: در دو روز گذشته وزیر امور خارجه در راستای بررسی موضوع تیراندازی‌‌ها و اقدامات تروریستی از خاک پاکستان به این کشور سفر کرده بود که تعاملات خوبی در این زمینه انجام شده است.
 
رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آینده نزدیک هیئتی سیاسی و بلند پایه از کشور پاکستان برای بررسی وضعیت امنیت در مرزهای مشترک به ایران سفر می‌کنند، گفت: امیدواریم این اقدامات دیپلماتیک در آینده بتواند از انجام این اقدامات تروریستی از مرزهای پاکستان جلوگیری کرده و سبب کنترل بیشتر این کشور بر مرزهایش شود.
 
محسنی‌ثانی با اشاره به برنامه انسداد مرزها در منطقه سیستان و بلوچستان نیز گفت: پیگیری‌های خوبی انجام شده تا مسئله انسداد مرزها هرچه زودتر به سرانجام رسد و این پروژه اتمام یابد تا بخش عمده‌ای از اقدامات تروریستی در منطقه مهار شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران نیز اشاره کرد و گفت: ما در مسائل سیاسی با برخی کشورهای همسایه دارای اختلافاتی هستیم و نظرهایی را نیز در این زمینه داریم.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره سطح مناسبات خود را بر مبنای تعامل با کشورها به ویژه کشورهای همسایه قرار داده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نمی‌گذارد تا این روابط با کشورهای همسایه مورد خدشه و یا تضعیف واقع شود و در سفری هم که اردوغان به ایران داشت مواضع خود را نسبت به داعش به صورت علنی اعلام کرد و آنها را غیر مسلمان دانست.
 
محسنی‌ثانی با بیان اینکه ما با کشور ترکیه دارای مناسبات اقتصادی و سیاسی خوبی هستیم، ادامه داد: در دورانی که کشور در تحریم‌های شدید بود کشور ترکیه با مناسبات خوبی که با ما داشت کمک‌های خوبی را در زمینه‌های اقتصادی به کشور کرد.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر اردوغان موافقت‌‌نامه‌های خوبی در زمینه‌های مختلف بین ایران و این کشور به امضاء رسید، یادآور شد: امیدواریم با امضای این موافقت‌نامه‌ها در حوزه‌های مختلف شاهد گسترش روابط بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و فعالیت‌های تجاری باشیم.
منبع: فارس