۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

166 مورد مشکوک به بیماری هاری

مسئول مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی 166 مورد مشکوک به بیماری هاری در کشور خبر داد و گفت: تمام این موارد از طریق گزیدگی سگ بوده است.
کد خبر : ۲۳۷۵۸۳
صراط: مسئول مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی 166 مورد مشکوک به بیماری هاری در کشور خبر داد و گفت: تمام این موارد از طریق گزیدگی سگ بوده است.

جمشید پورمظفری دوشنبه شب در نشست هم‌اندیشی کنترل بیماری هاری و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در این شهرستان گفت: طرح مبارزه و کنترل بیماری هاری از طریق آموزش به مردم و توانمندسازی جامعه شکل می‌گیرد.
 
وی در مورد ارسال نمونه‌های مشکوک به هاری در کشور افزود: ارسال نمونه‌های کشوری در بحث هاری به دو بخش نمونه انسانی و حیوانی برمی‌گردد.
 
مسئول مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: نمونه‌های حیوانی از سوی ادارات دامپزشکی و نمونه‌های انسانی از طریق ادارات پزشکی قانونی انجام می‌شود.
 
پورمظفری با اعلام اینکه در بحث بیماری‌های هاری نسبت به گذشته باید بیشتر مسئولان پایه کار بیایند، ادامه داد: توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی باعث پیشگیری زودهنگام هاری در کشور می‌شود.
 
این مسئول با تاکید بر اینکه بیماری هاری کشنده است و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد می‌توان بخش عمده‌ای از معضلات جامعه را جهت کنترل هاری پوشش دهد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در زمینه ارسال نمونه‌های مشکوک اطلاع خاصی به این مرکز ارسال و منعکس نشده است.
 
مسئول مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کل کشور 166 مورد مشکوک به هاری سگ‌های ولگرد داشتیم که در مجموع مازندران چهار مورد مشکوک و نمونه‌برداری از آنها را ارسال کرده است که مورد مثبتی گزارش نشده است.
منبع: فارس