۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

تأمین 90 درصد آب امارات از خلیج فارس

وزیر محیط زیست و آب امارات طی سخنانی در هفتمین اجلاس جهانی آب اعلام کرد: کیفیت آب رودخانه‌های ورودی به خلیج فارس به دلیل وابستگی بالای این کشور به آب خلیج فارس از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر : ۲۳۷۶۲۰
صراط: راشد بن فرهاد، وزیر محیط زیست و آب امارات متحده عربی، طی سخنانی در اجلاس جهانی آب اعلام کرد 90 درصد آب مورد نیاز این کشور از خلیج فارس تأمین می شود.
 
به نقل از نشنال امارات، وی افزود: به دلیل وابستگی بالای این کشور به شیرین کردن آب خلیج فارس برای مصارف شهری، اعلام کرد کیفیت آب رودهای ورودی به خلیج فارس از اهمیت بالایی برای امارات برخوردار است.
 
وی که در برابر مقامات عالی رتبه شرکت کننده از کشورهای ایران، پرو، روسیه، ساموآ، ژاپن، فیلیپین و ... سخن می گفت اعلام کرد رودهای دجله، فرات و همچنین کارون عمده آب تازه و ورودی به خلیج فارس را تأمین می کنند.
 
وی افزود کیفیت آب ورودی به خلیج فارس به دلیل تأثیر بر کیفیت آب برای این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
وی با تشریح نحوه ورود آب به این رودخانه ها و همچنین میزان آبی که نهایتا از این رودخانه ها به خلیج فارس می ریزد، خواستار همکاری بیشتر کشورها در این زمینه شد.
 
وی تأکید کرد در حالی که امارات هیچ نقشی در ورود و اختصاص آب به این رودخانه ها ندارد اما به شدت تحت تأثیر کیفیت آب این رودخانه ها قرار دارد.
 
این وزیر اماراتی گفت کارشناسان در حالی از اهمیت آب های سطحی و رودخانه ها صحبت می کنند که به دلیل وابستگی امارات به شیرین کردن آب خلیج فارس، این خلیج نقش رودخانه را برای این کشور بازی می کند.
 
این مقام اماراتی تأکید کرد اگر چه کیفیت‌آب های فرامرزی تأثیر مستقیم بر این کشور ندارد اما خواستار افزایش همکاری بین المللی در زمینه آبهای فرامرزی شد چرا که کیفیت این آب ها بر اکوسیستم خلیج فارس نیز تأثیرگذار خواهد بود.
 
هفتمین اجلاس جهانی آب، در دائگو کره جنوبی از روز یکشنبه آغاز شده و تا پنج روز ادامه خواهد داشت. بنا به اعلام مقامات برگزار کننده این اجلاس، 35 هزار، کارشناس، نماینده دولتی، فعال تجاری و ... در این اجلاس حضور دارند.
منبع: فارس