۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

روسیه: ناتو نباید از ما نگران باشد

یک مقام ارشد روسیه در ناتو ضمن اذعان به رویکرد دوگانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، از تصمیم واشنگتن در ادامه طرح استقرار سامانه‌های دفاع موشکی انتقاد کرد.
کد خبر : ۲۳۷۹۱۵
صراط: یک مقام ارشد روسیه در ناتو ضمن اذعان به رویکرد دوگانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، از تصمیم واشنگتن در ادامه طرح استقرار سامانه‌های دفاع موشکی انتقاد کرد.

نماینده روسیه در ناتو امروز چهارشنبه با انتقاد از برنامه‌های موشکی آمریکا در اروپا گفت که آمریکا تصمیمی به لغو برنامه استقرار سامانه دفاع موشکی خود در قاره اروپا نگرفته است.
 
بنوشته خبرگزاری روسی «تاس» «آلکساندر گراشکو»‌ نماینده روسیه در ناتو که با شبکه خبری "راشاتودی" مصاحبه می‌کرد با رد ادعاهای گذشته آمریکا که تهدید ایران را از دلایل استقرار سامانه موشکی در اروپا عنوان می‌کرد، گفت:« در ابتدا مهمترین دلیل استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپا  دفاع از تهدید ایران بود. اما حالا همگی این ادعاها به فراموش شده است.از سویی دیگر سخنگویان ناتو نیز می‌گویند که این پروژه برای دفاع از آن‌ها در برابر هیچ کشوری نیست اما هم اکنون 19 کشور جهان به طور مطلوبی با سامانه‌های موشکی نانو تجهیز شده‌اند.»
 
گراشکو در ادامه سخنان خود خاطر نشان ساخت که روسیه بر این باور است که ضرورت دارد تا ناتو  عواقب شدید چنین تصمیمی‌هایی را در کاستن از افراد حاضر در هئیت روسیه مستقر در ناتو درک کند. ما منتظر روشن شدن این قضیه هستیم ناتو باید درک کند که همواره از بین بردن تا ساختن آسانتر است.
 
وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت :«امروزه شاهد افزایش سریع فعالیت‌های ناتو هستیم و ناتو نیز نباید از رهگیری هواپیماهایش و نزدیک شدن به مرزهای کشور از جانب ما تعجب کند.»
 
نماینده روسیه در ناتو در خاتمه سخنان خود گفت:« باوجود مواضع ناتو  و اختلاف آن‌ها با مواضع روسیه، ما خواهان شراکت مطلوب از جانب آن‌ها برای حل مشکلات موجود در خاورمیانه و یافتن راهی برای رفع مسئله هسته‌ای ایران هستیم و امیدوارم ناتو بر این دوگانگی غلبه کند.»
منبع: فارس