۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

عراق قادر به بسیج عشایر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید: دولت عراق و نیروهای مسلح این کشور قادر به بسیج عشایر و نیروهای داوطلب مردمی و مسلح کردن آنها است.
کد خبر : ۲۳۷۹۳۳
صراط: به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: «مارتین‌‌دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در واشنگتن با حیدر العبادی نخست‌وزیر و خالد متعب العبیدی وزیر دفاع عراق ملاقات کرد.
 
این بیانیه افزود: حاضران تداوم حمایت نظامی آمریکا از نیروهای مسلح عراق و تجهیز آنها به سلاح و مهمات و آموزش نیروهای امنیتی و انواع حمایت از دولت و دستگاههای امنیتی این کشور را بررسی کردند.
 
براساس این بیانیه، دمپسی بر "ضرورت از بین بردن گروههای تروریستی در سریعترین زمان ممکن برای رهایی جهان و ملت عراق از شرارت آنها تاکید و از نقش دولت عراق در گذر از همه اختلافات برای تحقق پیروزی ستایش کرد و گفت که این امر تاثیر مثبتی در پیروزیهای نیروهای مسلح عراق در تکریت داشت".
 
دمپسی گفت: دولت و نیروهای مسلح عراق قادر به جذب و بسیج عشایر و نیروهای داوطلب مردمی و مسلح کردن آن از طریق دولت مرکزی هستند.
 
این سخنان دمپسی در حالی مطرح می‌شود که پیشتر مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و امنیتی رسمی و غیر رسمی عراق از حمایت آمریکا از عناصر داعش از جمله در شهر تکریت خبر داده بودند.
 
آنها گفته بودند که بالگردهای آمریکایی از راه هوایی برای عناصر داعش در مناطق تحت کنترل این گروه تجهیزات ارسال می‌کنند و اخیرا نیز در جریان آزادسازی شهر تکریت، جنگنده‌های آمریکایی مواضع نیروهای داوطلب مردمی را هدف قرار داد.
 
العبادی روز سه شنبه در صدر یک هیئت وزارتی وارد آمریکا شد.
 

منبع: تسنیم