۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
شانس به سرخپوشان رو کرده؟

برانکو "پرسپولیس کرواسی" را قهرمان کرده بود

دینامو زاگرب تیمی ریشه دار و پرافتخار همچون پرسپولیس پرطرفدارترین تیم کشورش به شمار می‌رود و در آن سال، درست مانند پرسپولیس امسال، تیمی بحران زده بود که امیدی به موفقیتش نمی رفت. اما برانکو این تیم را قهرمان دو جام کرد.
کد خبر : ۲۳۸۳۱۳
گروه ورزشی صراط - بازی پرسپولیس مقابل سپاهان در حالی با شکست سرخ پوشان همراه شد که بی تردید نمی تواند معیار مناسبی برای محک زدن برانکو ایوانکوویچ مربی جدید این تیم باشد.

به گزارش گروه ورزشی صراط، در کارنامه برانکو ایوانکوویچ، سابقه ای وجود دارد که هواداران پرسپولیس را کاملا به موفقیت این تیم امیدوار کرده است.

در سال 2006 و پس از جدایی ایوانکوویچ از تیم ملی ایران، او به باشگاهی در لیگ کرواسی رفت که دست کم از دو منظر شبیه پرسپولیس فعلی بود. دینامو زاگرب تیمی ریشه دار و پرافتخار همچون پرسپولیس پرطرفدارترین تیم کشورش به شمار می‌رود و در آن سال، درست مانند پرسپولیس امسال، تیمی بحران زده بود که امیدی به موفقیتش نمی رفت.

با این وجود، برانکو با تحویل گرفتن دینامو زاگرب، ناگهان این تیم را متحول کرد و در 28 بازی متوالی بدون باخت موفق شد در همان سال این تیم را قهرمان لیگ کرواسی کند.

موفقیت های برانکو با تیم بحران زده به همین جا ختم نشد و او دینامو زاگرب را همزمان قهرمان جام حذفی کرواسی هم کرد.

البته برانکو اندکی دیر به تهران آمده و پرسپولیس امسال در شرایط قهرمانی نیست و بهترین نتیجه برای این تیم هفتمی لیگ خواهد بود. اما امید هوواداران غلاوه بر سال آینده به همین امسال نیز هست. چراکه برانکو نشان داده در مسابقات قاره ای نیز تبحر خاصی دارد.

دینامو زاگرب پس از قهرمانی در دو جام با برانکو، به لیگ قهرمانان اروپا رفت و در میان ناباوری موفق شد از گروه خودش صعود کند هرچند در مرحله حذفی از این مسابقات کنار رفت.

حال همان داستان در پرسپولیس هم تکرار شده است. سرخپوشان پایتخت اگرچه در لیگ صرفا دیدارهایی برای حفظ آبرو برگزار می کنند اما در لیگ قهرمانان آسیا، تقریبا صعود خود را مسجل کرده اند و امیدوارند با استفاده از تجربه برانکو، تا مراحل پایانی این لیگ هم صعود کنند. شرایط برای برانکو در سال آینده با به کارگیری بازیکنان مورد نظر او مساعدتر خواهد شد. به جز آن، اولین محک جدی تر ایوانکوویچ در بازی این هفته پرسپولیس مقابل لخویا رقم خواهد خورد. آیا برانکو پرسپولیس را پس از سال ها به قهرمانی خواهد رساند؟