۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

نتیجه حضور جنتی در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جلسه کمیسیون فرهنگی برای پاسخ وزیر ارشاد به سوالات نمایندگان برگزار شد که در دو مورد نمایندگان قانع شده و در 4 مورد دیگر اعلام نظر نمایندگان مراعا ماند.
کد خبر : ۲۳۸۸۰۰
صراط: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جلسه کمیسیون فرهنگی برای پاسخ وزیر ارشاد به سوالات نمایندگان برگزار شد که در دو مورد نمایندگان قانع شده و در 4 مورد دیگر اعلام نظر نمایندگان مراعا ماند.
 
حجت‌الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جلسه کمیسیون به سوالات نمایندگان در موضوعات مختلف پاسخ داد که در مورد اول زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران از پاسخ وزیر به سوال خود در مورد برخورد با نشریه‌های هنجارشکن قانع شد.
 
وی افزود: در مورد دوم حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه سوالی را در مورد اقدامات وزارت ارشاد برای مقابله با تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان مطرح کرد که ارائه نظر خود را برای قانع شدن یا نشدن از پاسخ وزیر و کسب اطلاع بیشتر در این خصوص به زمان دیگری موکول کرد.
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: سومین سوال‌کننده نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد بود که سوالی را در مورد برگزاری جشنواره فیلم فجر مطرح کرد و پاسخ‌های وزیر توانست وی را قانع کند.
 
طاهری خاطرنشان کرد: سوال بعد را حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مورد اولویت‌های کاری وزارت ارشاد و انجام وظایف قانونی وزارتخانه سوالی را مطرح کرد که در نهایت نظر خود در مورد پاسخ وزیر را یک هفته مراعا گذاشت تا اطلاعات تکمیلی از وزارتخانه به وی داده شود.
 
وی افزود: محسن صرامی فروشانی نماینده مردم خمینی شهر نیز سوالی را از عزل و نصب‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سوالاتی را مطرح کرد و ارائه نظر خود در مورد پاسخ وزیر به این سوالات را به مدت یک ماه مراعا گذاشت تا پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد نیز سوالی را در مورد همایش اصلاح‌طلبان در کوهدشت خرم‌آباد و اهانت‌هایی که در این همایش به اصولگرایان و روحانیون شده بود از وزیر مطرح کرد که پس از پاسخ‌های وزیر مقرر شد تا ارائه نظر به مدت یک ماه مراعا بماند و پس از مشاهده پیگیری‌های وزارت ارشاد در خصوص این موضوع نماینده سوال‌کننده نظر خود را اعلام کند.
 
طاهری در پایان گفت: در ابتدای جلسه نیز رئیس سازمان میراث گردشگری برای پاسخ به سوالاتی در مورد سفر خبرنگار اسرائیلی در قالب گردشگر به ایران در کمیسیون حاضر شد و در پاسخ به این سوال گفت: که صدور روادید و مجوز ورود به کشور بر عهده سازمان میراث فرهنگی نیست و وظایف ما به هنگام حضور گردشگران در کشور است و بر همین اساس مقرر شد تا جلسه‌ای با حضور مقامات وزارت خارجه و نیز مسئولان امنیتی و انتظامی کشور برای بررسی این موضوع برگزار شود.
منبع: فارس