۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

روحانی به همایش خانه مطبوعات می‌رود

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور از برگزاری همایش خانه مطبوعات کل کشور با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: مهلت شرکت در جشنواره مطبوعات غرب کشور در استان لرستان تا 12 اردیبهشت‌ماه جاری تمدید شد.
کد خبر : ۲۳۸۸۰۹
صراط: مدیرعامل خانه مطبوعات کشور از برگزاری همایش خانه مطبوعات کل کشور با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: مهلت شرکت در جشنواره مطبوعات غرب کشور در استان لرستان تا 12 اردیبهشت‌ماه جاری تمدید شد.

فریدون معتمدیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه از برگزاری همایش خانه مطبوعات کل کشور در ایام روز خبرنگار با حضور رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

وی بیان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد با برگزاری همایش فوق موافقت کرده و در این همایش علاوه بر تجلیل از خانه‌های مطبوعات کشور، با حضور رئیس جمهور مسائل و مشکلات مطبوعات کشور بررسی می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور «وضعیت‌شناسی مطبوعات محلی» را عنوان یک کار پژوهشی و ساختاری دانست که به‌منظور بررسی وضعیت مطبوعات کشور صورت خواهد گرفت.

*تمدید مهلت شرکت در جشنواره مطبوعات غرب کشور

معتمدیان همچنین از تمدید زمان شرکت در جشنواره مطبوعات غرب کشور در استان لرستان تا 12 اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد و بیان داشت: فراخوان شرکت در این جشنواره قبلا تا پایان فروردین‌ماه مهلت داشت.

وی با دعوت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برای ارائه آثار خود به این جشنواره، اضافه کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان مراجعه کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه در مورد فعالیت‌های خانه مطبوعات استان نیز گفت: پس از وقفه‌ای چند ساله دومین دوره آموزش مقدماتی روزنامه‌نگاری با همکاری مرکز مطالعات و توسعه رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمانشاه برپا شد.

وی بیان داشت: در این دوره‌های آموزشی اصول خبرنگاری از جمله «خبرنویسی»، «اصول روابط عمومی»، «تکنیک‌های مصاحبه»، «اصول گزارش‌نویسی» و  «شیوه نگارش فارسی در مطبوعات» با حضور اساتید پروازی و تراز اول کشور در رشته علوم ارتباطات برگزار شده است.

به گفته معتمدیان، در پایان این دوره‌ها پس از برگزاری آزمون سطح علمی شرکت‌کنندگان محک زده می‌شود و افرادی که موفق به کسب حد نصاب علمی لازم شوند با دریافت گواهی معتبر در دوره پیشرفته روزنامه‌نگاری نیز می‌توانند شرکت کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه به برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران استان در روز خبرنگار اشاره کرد و افزود: به‌دنبال شاخص‌بندی برای تجلیل از فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی هستیم.

وی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری باید حرفه مستقلی باشد، تصریح کرد: این افراد برای ارائه نقد منصفانه خود باید خارج از چتر دولت قرار بگیرند.

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور تصریح کرد: بیمه دولتی و حمایت آنها به چرخه آزاد اطلاع‌رسانی آسیب می‌زند.

معتمدیان تاکید کرد: طبق ماده 46 فصل 8 قانون مطبوعات، مسئولان نشریات باید خبرنگاران را بیمه کنند، آئین‌نامه بیمه خبرنگاران نیز ارائه شده، اما خبرنگاران در صندوق مهر ثبت‌نام نمی‌کنند.

منبع: فارس