۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

آمار اتباع آلمانی در گروهک داعش

نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان از افزایش روزافزون تعداد سلفی‌ها در آلمان و افزایش شمار جهادی‌های آلمانی که به عراق و سوریه به منظور پیوستن به جبهه داعش سفر کرده‌اند، خبرداد.
کد خبر : ۲۳۸۹۰۴
صراط: به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بر اساس اطلاعات نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان شمار جهادی‌هایی که از آلمان به عراق و سوریه سفر کرده اند به حدود تقریبا 700 نفر افزایش پیدا کرده است.

این نهاد امنیتی در آلمان همچنین اعلام کرد که تا به حال حدود 680 اسلام گرای افراطی از آلمان در مسیر مناطق بحرانی و به منظور پیوستن به داعش قرار گرفته بودند.

در اواخر سال 2014 تعداد جنگجویان آلمانی که به مناطق بحرانی سفر کرده بودند حدود 550 نفر بود و اوایل ماه مارس تعداد آن ها به حدود 650 تن افزایش یافت.

بر اساس اطلاعات نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه حدود 85 نفر از افرادی که به عراق و سوریه سفر کرده اند جان خود را از دست داده اند. در ماه گذشته حدود ده افراطی آلمانی در این مناطق بحرانی کشته شده اند و حدود 230 نفر از آن ها مجددا به آلمان بازگشته اند. در مورد حدود پنجاه تن از آن ها شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آن ها تجربه مبارزاتی و جنگی کسب کرده اند.

بر اساس اطلاعات این نهاد امنیتی در آلمان شمار سلفی ها در این کشور به حدود 7300 تن افزایش پیدا کرده است و همچنان در حال افزایش است. در اوایل سال 2015 تقریبا حدود 7هزار سلفی در آلمان وجود داشت که در سال 2011 تعداد آن ها نصف این اندازه بود.

بر این اساس بخصوص سلفی ها در ایالت "نوردراین وستفالن" شبکه های قدرتمندی را تشکیل داده اند. سلفی ها دموکراسی غربی را رد می کنند و یک نظم اسلامی را به عنوان تنها فرم اجتماعی و دولتی مشروع ارزیابی می کنند.

"هانس گئورگ ماسن" رئیس نهاد حفاظت از قانون اساسی آلمان در این باره که صحنه های سلفی گری در آلمان بی درنگ در حال رشد است هشدار داده و اظهار داشت که به این ترتیب زمینی حاصلخیز برای جهادی ها همواره گسترش می یابد. سلفی ها می خواهند همچنین در آلمان یک دولت اسلامی را تاسیس کنند. پایگاه های آن ها همچنان نوردراین وستفالن، برلین و هسن است.

به گفته "ماسن" تبلیغات وحشیانه داعش همچنان تاثیر گذار است. اما تصاویر تکان دهنده نه تنها بخشی از کار رسانه ای بسیار حرفه ای داعش است بلکه یک عنصر جنگ روانی آن ها هم محسوب می شود. تنها روشنگری و شفاف سازی درباره این واقعیات ظالمانه برای مقابله با آن سودمند است. داعش باید در نهایت سرخورده شود.

وی همچنین در این باره هشدار داد که جنگ سایبری اخیرا در برنامه این تروریست های افراطی وارد شده است و گفت: بیم آن می رود که مبارزه این گروه ها با به زعم خود کافران به میدان جنگ مجازی گسترش یابد.

منبع: تسنیم