۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

مقصد بعدی سفر استانی روحانی+جزئیات

استاندار فارس گفت: رئیس‌جمهور چهارشنبه هفته جاری به استان فارس سفر می‌کند.
کد خبر : ۲۳۹۲۱۱

صراط: سید محمد احمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجت‌الاسلام روحانی روز چهارشنبه پس از خروج از فرودگاه شیراز به سمت میدان شاهزاده قاسم حرکت می‌کند و در شاهچراغ (ع) با مردم سخن می‌گوید.

وی افزود: 14 نفر از وزرا در شهرستان‌های استان فارس حضور می‌یابند و در جلسات مختلف دیدارهایی با عشایر، کارگران، کارآفرینان و فعالان صنعتی برگزار خواهد شد و در نهایت در شورای اداری موارد طرح شده جمع‌بندی می‌شود که البته ممکن است بازدیدهایی از برخی مراکز انجام شود که هنوز قطعی نیست.

احمدی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به استان فارس دو روزه است و وی در نهایت پس از جلسه شورای اداری در نشست خبری حضور می‌یابد.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه هفته جاری مراسم چهلم فوت مادر رئیس جمهور برگزار می‌شود که به سبب حضور روحانی در شیراز، در آن مجلس حضور نخواهد یافت.

استاندار فارس اضافه کرد: سفر به فارس شانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور است و امیدواریم از بهترین‌ها باشد که در این زمینه ستاد سامد به عنوان رابط بین کاروان تدبیر و امید و مردم با به‌کارگیری یک هزار و 200 نیرو برای پاسخگویی سه شیفته به مردم فعال‌شده، در حالی که در برخی استان‌ها تنها 200 نفر در این زمینه فعال‌ شده بودند.

وی بیان کرد: حضور مردم در بحث استقبال معنابخش و اثرگذار است و در شرایطی که هیئت مذاکره‌کننده در حال نگارش توافق نهایی هستند، دشمنان باید ببینند پشت سر قهرمانان عرصه نرمش قهرمانانه، رهبری هوشمند، رئیس‌جمهوری آگاه و مردمی وفادار و متحد هستند.

مردم برای تقدیر از کاروان رئیس‌جمهور می‌آیند

استاندار فارس عنوان داشت: حضور در کاروان استقبال برای تقدیر از رئیس‌جمهور است و اینکه افراد از خودروی رئیس‌جمهور برای دادن نامه و مسائلی از این دست آویزان شوند در شأن مردم ما نیست و آن صحنه‌های با گونی نامه جابجا کردن دیگر تکرار نمی‌شود، چراکه در دوره فعلی تلفن 111 و سامانه دقیقی برای دریافت مطالبات و درخواست‌های مردمی فعال‌ شده است تا کرامت مرم حفظ شود.

وی یادآور شد: رئیس جمهور و وزرا در جلسات مختلف دیدارهایی با عشایر، کارگران، کارآفرینان، فعالان صنعتی، خواهند داشت و در نهایت در شورای اداری مسائل سفر جمع‌بندی می‌شود؛ ضمن اینکه ممکن است بازدیدهایی از برخی مراکز انجام شود که هنوز قطعی نیست.

این مسئول بیان داشت: رئیس جمهور تأکید دارند که اگر چیزی در سفر مکتوب و به مردم قول داده می‌شود در پروسه زمانی تعیین‌شده به مردم ارائه شود که در دولت نهم و دهم نزدیک به 38 درصد پروژه‌های سفر محقق شده و این روال نباید تکرار شود که پس از 10 سال، کمتر از نیمی از قول‌های داده‌شده به مردم محقق شود و از این نظر تأکید بر پروژه‌هایی است که در دوره اول ریاست جمهوری فعلی به اتمام برسد و محرک اقتصاد این استان باشد.

استاندار فارس اضافه کرد: در این زمینه پروژه‌های تمام 29 شهرستان لحاظ شده و به عنوان مثال راه‌آهن بندرعباس به مرکز کشور که از شهرهای فارس گذر می‌کند در این سفر قطعی می‌شود تا از این طریق بار ترافیکی ماشین‌آلات سنگین روی کمربندی شیراز کاهش یابد.

احمدی متذکر شد: این سفر به دنبال پروژه‌های بزرگی مانند انتقال آب از خلیج فارس به جنوب و شرق استان و بین‌المللی کردن دانشگاه شیراز برای جلوگیری از خروج ارز و پروژه‌هایی از این دست هستیم.

وی ادامه داد: تأکید داریم از لابلای گفت‌وگوها و تبادل نظرات پروژه‌هایی بیرون بیاید که بر روی آن «ان‌قلت» گذاشته نشود و در این زمینه پس از اتمام سفر هر ماه رئیس‌جمهور از استانداران در مورد پروژه‌های سفر گزارش می‌خواهند.

* برآورد بیش از یک هزار میلیارد تومانی پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به فارس

احمدی اضافه کرد: تا الان مبلغ ریالی پروژه‌های فارس بیش از استان‌های دیگر و بالای یک هزار میلیارد تومان است و این به غیر از موارد فاینانس و پروژه‌های سرمایه‌گذاری خاص است.

وی تصریح کرد: اجرای عملیات بزرگ‌ترین کارخانه تولید شمش آلومینیوم در لامرد در منطقه ویژه اقتصادی پارس با 1.2 میلیارد دلار اعتبار ارزی، افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه گاز و پالایشگاه نیز در همان منطقه از جمله موارد قطعی شده سفر است؛ ضمن اینکه پالایشگاه شیراز نیز آماده و مشکل زیست‌محیطی آن در حال برطرف شدن است.

احمدی در ادامه بیان کرد: افتتاح هتل زندیه با 45 میلیارد تومان در بخش‌خصوصی و همچنین افتتاح کارخانه بزرگ کاشی در شهرستان آباده نیز از جمله موارد قطعی سفر رئیس جمهور است.

به گفته وی، برخی موارد نیز شامل پروژه‌های کوچک زیر 20 تا 30 میلیارد تومان اعتبار توسط وزرا افتتاح خواهد شد.

احمدی یادآور شد: در همین سفر اتان‌گیری پالایشگاه پارسیان برای پنج پتروشیمی شرق استان عملیاتی می‌شود.

استاندار فارس از پیشرفت بیش از 30 درصدی آزادراه شیراز به اصفهان خبر داد و توضیح داد: در حال رایزنی هستیم که بتوانیم سهم دولت را در این پروژه افزایش دهیم که کار سریع‌تر پیش برود؛ ضمن اینکه تأمین اعتبار آبرسانی به شیراز و خط یک مترو این شهر قطعی شده و فاز دو قطار شهری نیز در قالب فاینانس اجرایی می‌شود.

وی تبیین کرد: وضعیت ترمینال خارجی فرودگاه شیراز در شأن مردم این شهر نیست و برنامه‌ریزی‌هایی شده که همانند ترمینال داخلی، در مساحت 21 هزار متر مربع و سه طبقه با اعتبار 150 میلیارد تومان، سالن مناسب فرودگاه پروازهای خارجی با 3 هزار متر پارکینگ اجرایی شود.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی فارس و 11 پروژه تفریحی و ورزشی کارگران در ذیل همین عناوین دیگر موردی بود که احمدی از قطعی شدن آن در سفر هیئت دولت خبر داد و گفت: در همین سفر قطع بیمه و عیدی خبرنگاران را پیگیری خواهیم کرد.

تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی سفر خود من هستم

استاندار فارس با اشاره به تعدد ستادهای استقبال و کمیته‌های مختلف، این موارد را دارای منافعی دانست، منوط به این‌که باعث تعدد کانال‌های خبررسانی و سردرگمی مردم نشود، وی سپس اظهار داشت: خبرنگاران مصاحبه‌های افراد از ستادهای مردمی را منعکس نکنند و در مورد استان فارس هر خبر رسمی که خواستید را از خود من بگیرید که اطلاعات متفرق نشود.

در این نشست مواردی از سوی خبرنگاران در راستای پوشش مناسب‌تر سفر مطرح شد که استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم فراهم آمدن تمهیدات لازم برای پوشش خبری مناسب سفر هیئت دولت، بر رفع موانع موجود در این زمینه تأکید کرد، لزوم دعوت از تمام رسانه‌های فعال بدون در نظر گرفتن جهت‌گیری‌های سیاسی یا شخصی، لزوم فراهم آوردن خودروی مناسب برای رفت‌وبرگشت خبرنگاران متناسب با تعداد مدعوان، ارسال به موقع پیامک‌های جزییات سفر و ساعت برگزاری جلسات به تمام خبرنگاران، ممانعت جدی از شکل‌گیری رانت اطلاعاتی و لابی‌های خبررسانی و پیگیری موارد نقص در زمینه ارائه کارت و لزوم در نظر گرفتن جایگاه برای ارسال خبر و ... از جمله مواردی بود که در پایان این نشست از سوی خبرنگاران مورد تأکید قرار گرفت.

منبع: فارس
برچسب ها: فارس روحانی صراط