۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

تجاوز جدید به سوریه با چراغ سبز آمریکا

معارضان سوریه می‌گویند حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه «قلمون» سوریه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است تا از این طریق مرحله بعدی تجاوز به سوریه کلید بخورد.
کد خبر : ۲۳۹۲۹۴
صراط: معارضان سوریه می‌گویند حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه «قلمون» سوریه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است تا از این طریق مرحله بعدی تجاوز به سوریه کلید بخورد.

روند رخدادها در منطقه شرقی و مرزی سوریه و لبنان خصوصا کوهستان‌های «القلمون» و «البقاع» شتاب گرفته است؛ بخصوص اینکه برخی از منابع خبری گزارش دادند که جنگنده‌های اسرائیلی برخی از پایگاه‌های سوریه و حزب الله را در قلمون هدف قرار داده‌اند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» در گزارشی به نقل از منابع معارض سوری گزارش داد که «بمباران پایگاه‌های نظام [سوریه] و حزب الله در قلمون از سوی اسرائیل و با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت. در واقع این حمله شاخصی بر تغییر معادله موجود است و شاید در چارچوب این مسئله باشد که نظام [سوریه] مجبور شود به ژنو-3 برود».

این روزنامه سعودی این مسئله را با شایعه منابع خبری انگلیسی درباره اقدام حزب الله در شمال دشت بقاع در احداث باند مخصوص برای پهپادهای شناسایی مرتبط دانست و نوشت که از سویی دیگر حمله‌ای که شامگاه جمعه لشگرهای 155 و 65 سوریه را هدف قرار داد مخصوص سلاح‌های راهبردی و موشک‌های دور برد بود.

طرح رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی در بقاع

این شایعه در حالی دامن زده می‌شود که یکی از نمایندگان حزب الله به طور کلی خبر احداث باند برای پهپاد را رد کرد و گفت: «این مسئله با نیازهای ما همخوانی ندارد... هدف از چنین ایجاد شایعاتی، نظرسنجی از طریق رسانه است؛ بدین معنی که حزب الله را سوق دهند تا این اطلاعات را تکذیب یا قبول کند. اما حزب الله هیچ‌گاه انکار نخواهد کرد که پهپاد دارد؛ به طوری که سید حسن نصر الله شخصا سال 2012 پرتاب موشک به سوی اراضی اشغالی را بر عهده گرفت».

به گزارش این منبع در حزب الله «شایعات مبنی بر باند حزب الله در بقاع و هدف قرار دادن چندین پایگاه در قلمون توسط جنگنده‌های اسرائیلی عواملی هستند که نشان می‌دهد اسرائیل پس از اینکه عملا وارد چهارمین طرح تجاوز به سوریه شد در حال تدارک یک اقدام نظامی در منطقه البقاع است؛ این طرح سبب می‌شود که سوریه، عراق، یمن و سایر کشورها یک عرصه راهبردی واحدی باشد».

منبع: فارس