۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳

مخالفت وزیریمنی باپیشنهاد مذاکرات صالح

«ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با درخواست «علی عبدالله صالح» برای مذاکره با گروه های مردمی این کشور مخالفت کرد.
کد خبر : ۲۳۹۴۳۹
صراط: این مقام کابینه «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن در واکنش به درخواست «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین مبنی بر مذاکره گروه های درگیری این کشور رد کرد.

به گزارش رویترز، وی مدعی شد عملیات نظامی ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان سعودی هنوز ادامه دارد و در این شرایط مذاکره ای انجام نمی گیرد. یاسین با غیرقابل قبول خواندن درخواست علیه عبدالله صالح گفت این فرد دیگر جایی در آینده سیاسی یمن ندارد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که عربستان هفته گذشته از پایان عملیات موسوم به «توفان کوبنده» علیه نیروهای مردمی یمن خبر داده است. در حالی که انصارالله و نیروهای مردمی آمادگی خود را برای حل اختلافات از طریق سیاسی اعلام کرده اندف حملات هوایی جنگنده های این ائتلاف همچنان در مناطقی از یمن ادامه دارد.  

روز جمعه در بیانیه ای که از تلویزیون خصوصی وابسته به علی عبدالله صالح «یمن امروز» از سوی وی قرائت شد، رئیس جمهوری پیشین یمن بر برگزاری مذاکرات این کشور و عربستان سعودی با میانجیگری سازمان ملل در ژنو تاکید کرد.

وی که ریاست حزب با نفوذ «کنگره مردمی یمن» را به عهده دارد، همچنین از انصارالله خواست برای جلوگیری از ادامه حملات عربستان به یمن و آغاز روند آشتی، تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل را بپذیرند
منبع: مهر