۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

واکنش عراق به فیلم جنایت فجیع داعش

سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق فیلم ساختگی اعدام 160 سرباز ارتش عراق توسط داعش را شایعه پراکنی این گروهک تروریستی به خیال تضعیف روحیه مبارزان نظامی بود.
کد خبر : ۲۴۰۰۴۸
صراط: «سعد الحدیثی»، سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق بر ضرورت جدی گرفتن هشدار نخست وزیر عراق درباره توطئه‌ها برای ضربه زدن بر نهاد نظامی این کشور و تضعیف آن با شایعه پراکنی‌ها تاکید کرد.
 
وی افزود: برخی رسانه‌ها اخیرا خبری مبنی بر اعدام جمعی شماری از سربازان این کشور به دست داعش در  منطقه ناظم الثرثار الانبار منتشر کردند در حالی که این خبر شایعه‌ای غیردقیق و بی‌اساس است.
 
الحدیثی گفت:فیلم ساختگی که داعش منتشر کرده و بسیاری از رسانه‌ها بدون مطمئن شدن از واقعیت، به آن پرداختند، تاثیر منفی بر روحیه مبارزان ارتش عراق داشت.
 
وی افزود: هشدارهای حیدر العبادی در پارلمان عراق نیز به منظور حمایت از نهاد نظامی عراق در برابر موج شدید انتقادهای نابجایی است که علیه مبارزان در صحنه جنگ با تکفیری‌های داعش وارد شده است.
 
سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق گفت: عراق از جمله کشورهایی است که جو آزاد رسانه‌ای بر آن حاکم است و رسانه‌ها و مطبوعات از آزادی بیان برخوردار هستند اما مسئولیت ملی رسانه‌های عراقی این است که قبل از پرداختن و انتشار اخبار درباره صحت آن اطمینان پیدا کنند.
 
الحدیثی گفت: همان گونه که نخست وزیر عراق تاکید کرد فیلم منتشر شده قدیمی و مربوط به اعدام ایزدی‌ها و نه سربازان ارتش عراق بوده است.
 
شماری از رسانه‌های بومی و عربی، شنبه شب ادعا کرده بودند که عناصر داعش، ده‎‌ها تن از سربازان عراقی و نیروهای بسیج مردمی را در منطقه الثرثار در شمال فلوجه در استان الانبار محاصره و اعدام کردند. این خبر، خشم سیاستمداران و نمایندگان مجلس عراق را برانگیخت به طوری که حتی برخی از آنان برکناری وزیر دفاع را خواستار شدند.
منبع: فارس