۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

درگیری‌ داعش، النصره و ارتش آزاد

جبهه عملیاتی جنوب سوریه شاهد درگیری‌های مسلحانه شدید سه گروه تروریستی داعش – جبهه النصره – ارتش آزاد بود.
کد خبر : ۲۴۰۱۳۸
صراط: جبهه عملیاتی جنوب سوریه شاهد درگیری‌های مسلحانه شدید سه گروه تروریستی داعش – جبهه النصره – ارتش آزاد بود.

استان درعا و ریف آن در جنوب سوریه از روز دوشنبه گذشته تاکنون به عرصه درگیری‌های مسلحانه شدید بین دو گروه تروریستی تکفیری «داعش» و «جبهه النصره» تبدیل شده است.
 
براساس گزارش‌های میدانی رسیده در این خصوص از جنوب سوریه، شهرک «القحطانیه»، در ریف درعا که در نزدیکی مرزهای سوریه با بلندی‌های اشغالی جولان قرار دارد، برای سومین روز متوالی شاهد درگیری‌های مسلحانه بین ائتلاف جبهه النصره و «آزادگان شام» و چند گروه مسلح دیگر با گروه تروریستی موسوم به «سرایا الجهاد» بود که مدتی پیش بیعت خود با داعش را اعلام کرده بود.
 
این درگیری‌ها که روز و شب گذشته منجر به کشته شدن 12 تروریست وابسته به النصره و 7 تروریست وابسته به سرایا الجهاد و اسارت 15 نفر از عناصر سرایا شد، به این جهت که در نزدیکی خط حائل بین سوریه و سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
گروه تروریستی جبهه النصره ضمن تایید اخبار منتشر شده درباره کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از عناصر در درگیری با سرایا الجهاد، اذعان کرد که در میان کشته‌های این درگیری‌ها دو سعودی مشاهده می‌شوند.
 
در عین حال النصره اعلام کرد که در جریان درگیری با گروه مسلح «جیش الجهاد» از گروه‌های بیعت کننده با داعش در منطقه «حوران» نیز موفق شده، تعدادی از مقرها و مواضع داعش در این منطقه را تصرف کند و بیش از 20 عنصر خارجی وابسته به این گروه تکفیری را به اسارت بگیرد.
 
در راستای درگیری گروه‌های مسلح تروریستی در منطقه عملیاتی جنوب سوریه گروه تروریستی «گردان شهدای یرموک» وابسته به داعش اقدام به دستگیری سرکرده گروه تروریستی «گردان بروج الاسلام» وابسته به ارتش آزاد و تعدادی از همراهانش در ریف غربی درعا کرد.
 
این درحالی است که پیشتر جبهه النصره درگیری‌های مسلحانه شدیدی با گردان شهدای یرموک به خاطر بیعتش با داعش داشت.
منبع: فارس