۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

روانبخش: برخی‌ دارند کشور را می‌فروشند

وی افزود: برخی‌ها در این مذاکرات مرعوب شدند به مانند قرارداد ننگین رویتر کشور را دارند می‌فروشند.
کد خبر : ۲۴۰۰۹۶
صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش صبح امروز در دومین روز از همایش شهدای هسته‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه لرستان اظهار داشت: متاسفانه الان مذاکرات ما دو به دو و با آمریکا و کری شده است و اگر احساس ضعف نکنیم در مذاکرات می‌توانیم برتر باشیم.

وی با ییان اینکه نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم، این است که ما در مذاکرات به دنبال برد ـ برد هستیم، اما قبل از مذاکرات از جیب خالی و خزانه خالی حرف زدیم که این درست نیست افزود: فردو و آب سنگین را تعطیل کرده‌ایم، چه چیزی گیرمان آمده است، ما ذره‌های عقب‌نشینی نکرده‌ایم، بلکه کیلومتری عقب نشینی کرده‌ایم و امروز دانشمندان هسته‌ای را برده‌اند در آب و فاضلاب تهران مشغول به کار کردند.

این مسئول اظهار داشت: رهبری در جمع نیروی انتطامی و اعدو لکم را گفتند، بر شما وظیفه است که کسب قدرت کنید حتی اگر تهدید هم شوید، تنها رئیس جمهوری که ما را تهدید به حمله هسته‌ای کرده است، اوبامای دموکرات صلح طلب بوده است و در این شرایط و نیروهای مسلح باید کسب قدرت نظامی کنند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: یکی از اصول روابط حاکم در روابط بین‌الملل بدون سیطره بر خاورمیانه و بالکان امکان‌پذیر است، همواره قدرت‌های بزرگ خارج از منطقه سعی کردند، روابط خود را با کشورهای منطقه رابطه استعماری داشته باشند، آنها استعمارگر و ما مستعمره و در هیچ زمینه‌ای جمعیتی سیاسی، نظامی و علمی نباید این کشورها قدرت ملی شوند، بلکه باید ساختار سیاست، اجتماعی، اقتصادی و قدرت ملی مناسب داشته باشند.

روانبخش عنوان کرد: اگر بلایی که امروز سر یمن آورده‌اند، می‌توانستند همین بلا را سر ایران می‌آوردند، ولی نمی‌توانند از این‌رو نداشتن قدرت ملی منجر به تحمیل قراردادهای پاریس، ترکمنچای، گلستان و قراردادهای رویتر و رژی شد در یک جمله خاک ایران 30 میلیون و 400 هزار کیلومتر مربع بوده در زمان قاجار یک میلیون و 600 کیلومتر مربع کاهش یافته که به دلیل ترس از ضرر مقدر و رسیدن به توسعه تن به این قراردادها دادند.

وی افزود: هرات را گرفتند و بعد گفتند، دیگر بندرهای جنوب را تهدید نمی‌کنیم، نداشتن قدرت ملی برای دفاع عدم اعتماد به ظرفیت‌های داخلی از جمله علت‌های پذیرش این قراردادها بوده است.

روانبخش عنوان کرد: چرا آنها باید اجازه دهند نفت را بفروشیم وگرنه تهران را تهدید می‌کنند، اجازه بدهند که با سانتریفیوژهای نسل یک کار کنیم، این‌ها که چیزی نبوده که به ما داده باشند، داده‌ها و نداده‌ها آنچه که در ژنو پیش آمد، با هم توازن ندارند، آنها از ما سیاست داخلی و خارجی و قدرت نظامی را می‌خواهند و ما را مانند کسی مثل محمود عباس می‌خواهند.

*در بیانیه آمریکا هیچ الزامی برای آنها ایجاد نشده است

عضو جبهه پایداری گفت: در جریان این مذاکرات می‌گفتند، جیب ما خالی است در مذاکرات هسته‌ای می‌خواهند اقتدار ما را بگیرند، جمعیت را که از ما گرفتند و می‌خواهند فن‌آوری‌های علمی، علم دانش و قدرت نظامی را هم از ما بگیرند.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند که اتفاقی نیفتاده است که تبریک می‌گویید، افزود: رئیس جمهور اجازه نداده که فکت شیت صادر شود و به رغم خواست رهبری و نخبگان و 213 نفر از نمایندگان مجلس همچنان برای صدور فکت شیت مقاومت می‌کنند.

جهانبخش تصریح کرد: آنچه به جامعه القاء شده، این است که با توافق وضعیت اقتصاد خوب می‌شود و روی این ادبیات متمرکز شده‌اند که افکار عمومی را با خود همراه کنند.

*تنها توافق جهانی ما مربوط انرژی هسته‌ای است

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: در قرارداد رویترهر موردی که انگلیس‌ها آنها گردن ایران انداختند بسیار روشن و شفاف است و قرارداد لوزان همین گونه است، فروش ایران به طور کامل در این قرارداد صورت گرفته که با روشنگری علما ناصرالدین شاه مجبور به لغو این قرارداد بین‌المللی شد.

وی افزود: برخی‌ها در این مذاکرات مرعوب شدند به مانند قرارداد ننگین رویتر کشور را دارند، می‌فروشند.

جهانبخش اظهار داشت: اینکه مذاکرات را پیوند می‌دهند به بحث موشکی و بازدید از مراکز نظامی می‌خواهند قدرت ملی را از ما بگیرند و همان ائتلافی را که برای یمن در منطقه ایجاد کردند، برای ما هم ایجاد می‌کنند و تحمیل قرارداهای ترکمنچای، گلستان و رویتر دگر کار سختی نیست.

وی افزود: در این مذاکرات مستقیم نشسته‌ایم جلوی آمریکا و دیگر کشورها را رها کردیم و این همان چیزی است که حضرت آقا فرمودند خطرناک است و این به منزله این است که ما در برابر قدرت آمریکا تسلیم شده‌ایم و متاسفانه الان مذاکرات ما دو به دو  با آمریکا و کری شده است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: مجلس و شورای امنیت ملی با تایید رهبری باید این توافق را تایید کنند، 120 تشکل دانشجویی نامه نوشتند به مجلس که چرا رئیس جمهور فکت شیت را صادر نمی‌کنند و خواستار پرسیدن سئوال از رئیس جمهور شدند.
منبع: فارس