۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷

واکنش دادستان کل کشور به حادثه مهاباد

دادستان کل کشور ضمن تاکید بر پیگیری و مجازات متهمان حادثه مهاباد گفت: متاسفانه دشمنان انقلاب در این حادثه دمیدند و آن را به یک بحران شهری و مسئله امنیتی تبدیل کردند.
کد خبر : ۲۴۱۳۸۹
صراط: حجةالاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در حاشیه همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران در جمع خبرنگاران درباره حادثه هتل مهاباد اظهار داشت: در قضیه مهاباد حادثه‌ای اتفاق افتاد که خوشبختانه دادستان، دادگستری، نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد میدان شدند و قضیه را لحظه به لحظه پیگیری کردند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: نکته‌ای که در این حادثه وجود دارد این است که دشمنان بلافاصله از این حادثه که به قتل یک خانم منجر شد سوء استفاده کردند و در آن دمیدند و آن را به یک بحران شهری و ناهنجاری اجتماعی تبدیل کردند.

رئیسی ادامه داد: شبکه‌های ضد انقلاب با سوءاستفاده از این حادثه احساسات مردم را تحریک کردند و با اشاعه دروغ و مطالبی که صحت ندارد آن را بزرگنمایی کردند. مردم، جوانان و جامعه بدانند دشمنان انقلاب از مسائل بسیار جزئی مانند این حادثه سوءاستفاده کرده و آن را به یک مسئله ضد امنیتی تبدیل می‌کنند.

وی گفت: البته ما نمی‌گوییم با متهمان و عوامل این حادثه برخورد نشود کما این‌که متهمان حادثه مهاباد شناسایی و دستگیر شدند اما تبدیل کردن آن به یک بحران شهری و مسئله ناهنجاری اجتماعی دقیقاً کاری است که ضد انقلاب انجام داد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: البته از مردم هوشیار و آگاه مهاباد تشکر می‌کنم که با بصیرت و آگاهی فتنه ضد انقلاب را خفه کردند و آرامش در شهر برقرار شد.

رئیسی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص فیلترینگ شبکه‌های مجازی و این‌که چرا دولت در فیلترینگ این شبکه‌ها تعلل می‌کند، گفت: به طور قطع مردم ما حق دارند از فناوری اطلاعات و شبکه‌های مجازی استفاده کنند و از این ابزار ساخته دست بشر بهره‌مند شوند اما یک نکته وجود دارد و آن این‌که استفاده از این شبکه‌ها و استفاده ناصحیح از آن زمینه فساد در جامعه است.

وی با بیان این‌که فضای سایبر و مجازی باید از هرگونه ناامنی مصون باشد، افزود: امروز امنیت و ساماندهی فضای مجازی یکی از ضروریات است و همان طور که بارها گفته‌ایم ساماندهی فضای مجازی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر است و باید در این مسئله پیشقدم شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: به نظر می‌رسد اراده جدی که خود را در این رابطه به منصه ظهور برساند وجود ندارد که امیدواریم در آینده شاهد این اراده باشیم.

رئیسی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات دستگاه قضایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو گفت: به همه دست‌اندرکاران انتخابات دو نکته را توصیه می‌کنم و آن رعایت اخلاق انتخاباتی و توجه به قانون و قانونمداری است. کشور ما کشور انتخابات است اگر کاندیداها طرفدارانشان و مجریان انتخابات خود را مکلف به اقدام در چارچوب قانون بدانند و قانونمداری ارزش باشد به طور قطع انتخابات بسیار آرام و پرنشاطی را شاهد خواهیم بود.

وی تأکید کرد: اما اگر هر کس به خود اجازه دهد با بی‌اخلاقی حریم قانون و اخلاق را بشکند و با فضای غیراخلاقی بخواهد کار خود را پیش ببرد به طور قطع نخستین متضرر این امر خود آن فرد خواهد بود لذا توصیه ما به همه دست‌اندرکاران انتخابات رعایت اخلاق و توسل به قانون است و امیدواریم انتخابات پیش رو پرونده‌ای برای دادستانی نداشته باشد.

منبع: تسنیم