۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶

ایران قهرمان کشتی فرنگی آسیا شد

نماینده وزن 80 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران، دومین مدال طلای ایران در رقابت های قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.
کد خبر : ۲۴۱۴۰۱
صراط: در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قرمانی آسیا که در دوحه قطر در جریان است یوسف قادریان نماینده وزن 80 کیلوگرم ایران در دیدار فینال به مصاف آیشا آیشان از چین رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 13بر 6 به برتری برسد و گردن اویز طلا را از آن خود کند.این پیروزی در حالی برای نماینده ایران بدست آمد که یوسف قادریان تایم اول را شش بر صفر به حریف چینی واگذار کرده بود.

قادریان در رقابت های صبح امروز(یکشنبه) پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 4 بر یک جونی بیک اوتابیکوف از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 از سد جین هیوک کیم از کره جنوبی گذشت و راهی دیدار فینال شد. قادریان در این دیدار به مصاف آیشا آیشان از چین می رود.

پیش از این تیم ملی کشتی فرنگی ایران توسط رامین طاهری نماینده وزن 71 کیلوگرم به مدال طلا رسید و محمد علی گرایی و پیام بویری نیز در اوزان 66 و 75 کیلوگرم به ترتیب به مدال نقره و برنز دست یافتند.

در ادامه این رقابت‌ها مهدی علیاری در وزن 98 کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف دی ژیائو از چین می‌رود و بشیر باباجان‌زاده نیز در وزن 130 کیلوگرم برای کسب مدال برنز برابر ناوین از هند به روی تشک خواهد رفت.

منبع: ایسنا