۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

خبر شهادت 3 شهید پس از 32 سال

خبر شهادت سه شهید عملیات خیبر دوران هشت سال دفاع مقدس پس از 32 سال انتظار به خانواده‌های آنها اعلام شد.
کد خبر : ۲۴۱۶۲۹
صراط: خبر شهادت سه شهید عملیات خیبر دوران هشت سال دفاع مقدس پس از 32 سال انتظار به خانواده‌های آنها اعلام شد.

مراسم دیدار با خانواده‌های سه شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که به تازگی احراز هویت شده‌اند، ظهر امروز با حضور مسئولان استان در منزل این شهدا برگزار شد.

دوست‌علی مقدم 21 ساله (پاسدار)، اروجعلی ابوالفضلی زنجانی 17 ساله (بسیجی) و سید جمال احمدی 17 ساله (بسیجی) از شهدای زنجان هستند که پس از 32 سال هویت آنها مشخص شده و امروز اسامی این شهدا به خانواده‌های آنها اعلام شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در دیدار با خانواده‌های شهیدان دوست‌علی مقدم و اروجعلی ابوالفضلی زنجان همزمان با اعلام خبر شهادت این شهیدان اظهار داشت: انسان‌ها بالاجبار به دنیا می‌آیند و بالاجبار از دنیا می‌روند، به دنیا آمدن و از دنیا رفتن انسان‌ها دست خودشان نیست بلکه بنا به تقدیر الهی این دو عمل اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام علی متین با اشاره به اینکه اعمال و رفتارهای انسان‌ها در طول زندگی در اختیار خودشان است، تصریح کرد: بعضی‌ها به گونه‌ای از دنیا می‌روند که هر شخصی خبر فوت آنها را بشنود تنفر پیدا می‌کند اما عده‌ای طوری از دنیا می‌‌روند همه آرزوی چنین از دنیا رفتنی را دارند.

وی با بیان اینکه یکی از آرزوهای انسان‌ها این است که مرگشان قابل ستایش باشد، گفت: یکی از مرگ‌ها در دنیا وجود دارد که علاوه بر مسلمانان و دوستداران دین اسلام دیگر انسان‌های جهان نیز آرزوی چنین مرگی را دارند.

*شهادت جهاد در راه خداوند متعال است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان یکی از این مرگ‌ها را شهادت در راه خدا دانست و یادآور شد: شهادت جهاد در راه خداوند متعال است و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس برای آرامش و آسایش ملت ایران جان خود را فدای انقلاب کردند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به منزل شهدا نظر خاصی دارد، افزود: منزل شهیدان دوست‌علی مقدم و اروجعلی ابوالفضلی زنجان که در راه خدا با جان و دل جنگیدند جزو این مکان‌ها است.

متین ابراز امیدواری که ملت ایران بتوانند ادامه دهنده راه شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس باشند.

در ادامه جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به عملیات غرورآفرین خیبر اظهار داشت: رزمندگان زیادی در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل شدند که شهیدان دوست‌علی مقدم، اروجعلی ابوالفضلی زنجانی و سید جمال احمدی در این عملیات به شهادت رسیدند.

رضا حسینی با اشاره به اینکه این شهدا در اسفند ماه سال 62 در جزیره مجنون به شهادت رسیدند، متذکر شد: دو شهید دوست‌علی مقدم، اروجعلی ابوالفضلی زنجانی که از یک خانواده هستند در هنگام شهادت نیز در کنار هم بوده و پیکر آنها نیز در کنار هم کشف شده است.

در ادامه معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار داشت: رزمندگان اسلام از بدو تولد انقلاب در راستای اهداف انقلاب گام برداشته و برای رسیدن به اهداف انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکردند.

سید جمال الدین موسوی با اشاره به اینکه پدر شهید اروجعلی ابوالفضلی زنجانی نیز به درجه رفیع شهادت نائل شده است، گفت: پسر و داماد این پدر بزرگوار راه پدر را ادامه داده و جان خود را فدای دین اسلام کردند.

*25 شهید از استان زنجان در عملیات خیبر مفقودالاثر شدند

وی با اشاره به اینکه از این خانواده چندین شهید تقدیم انقلاب شده است، افزود: خانواده‌های شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس همیشه پشتیبان انقلاب هستند.

در ادامه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به عملیات غرورآفرین خیبر اظهار داشت: 25 شهید از استان زنجان در عملیات خیبر مفقودالاثر شدند که پیکر دو تن از این شهیدان در تفحص اخیر شناسایی و کشف شده است.

علی مهدی‌خانی با اشاره به اینکه حضور پیکر مطهر شهدا عطر ایثار و شهادت را در کوچه پس کوچه‌های زنجان جاری می‌کند، گفت: حضور این شهدا در زنجان یادآور ایثارگری و رشادت آنها است.

وی ابراز امیدواری کرد خداوند متعال به همه ملت ایران توفیق دهد سپاسگزار این شهدا و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

در ادامه برادر شهید اروجعلی ابوالفضلی زنجانی با اشاره به اینکه معرفت این شهید بزرگوار بسیار مثال زدنی است، اظهار داشت: افسوس می‌خوریم که مادر این شهید برزگوار در کنار خانواده نیست تا شاهد این لحظه باشد.

*حضور شهدا تلنگری برای جامعه، مردم و مسئولان باشد

وی با اشاره به اینکه مادر این شهید پس از 24 سال انتظار بدون رسیدن نشانه‌ای از فرزندش درگذشت، گفت: مادر این شهید شهادت همسر، برادر و پسر خود را سال‌ها صبورانه تحمل کرد.

وی با اشاره به اینکه معیشت خداوند برزگوار است که پیکر مطهر این شهیدان پس از 32 انتظار شناسایی و کشف شود، گفت: امید است حضور این شهیدان تلنگری برای جامعه، مردم و مسئولان باشد که همه بدانند انقلاب به راحتی پیروز نشده است.

در ادامه خواهر شهید اروجعلی ابوالفضلی زنجانی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار در هنگام شهادت کم سن و سال بوده است، گفت: شهیدان دوست‌علی مقدم، اروجعلی ابوالفضلی زنجانی آرزو داشتند همچون حضرت فاطمه زهرا(س) گمنام شهید شوند.

گفتنی است، این دیدار با حضور حجت‌الاسلام علی متین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، رضا حسینی جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، علی مهدی‌خانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، سید جمال‌الدین موسوی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، کیهان قهرمانی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان و دیگر مسئولان برگزار شد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط شهادت زنجان