۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
آیت الله هاشمی شاهرودی:

آمریکا بیش از ما به مذاکره نیاز دارد

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در روز مبعث طی سخنانی جاهلیت امروز را ظالمانه و بد‌تر از جاهلیت قبل از اسلام دانستند، گفت: امروز باید آگاهی خود را بالا ببریم و دشمن را به خوبی بشناسیم.
کد خبر : ۲۴۲۱۹۰
صراط: نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آل سعود اقداماتی بد‌تر از اسرائیل در یمن مرتکب می‌شود، به مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا بیش از ما به این مذاکره نیاز دارد.

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی صیح یکشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد محمدیه قم برگزار شد، به حوادث اخیر جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این حوادث دل هر مسلمانی را آزرده می‌سازد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در روز مبعث طی سخنانی جاهلیت امروز را ظالمانه و بد‌تر از جاهلیت قبل از اسلام دانستند، گفت: امروز باید آگاهی خود را بالا ببریم و دشمن را به خوبی بشناسیم.

استکبار جنگ‌های نیابتی به راه انداخته است

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: استکبار در گذشته، خود وارد جنگ می‌شد در حالی که امروز با نیرنگ کشور‌های تحت سلطه‌اش را به جنگ وا می‌دارد، جنگ‌های نیابتی راه می‌اندازد و خود در خفا قرار می‌گیرد و دم از حمایت حقوق بشر هم می‌زند.

وی مکر و حیله‌ای که در این جاهلیت وجود دارد را بی‌نظیر خواند و افزود: آنها خود فتنه را ایجاد می‌کنند و سپس می‌گویند این حکومت نالایق است و نمی‌تواند مردم را اداره کند و فتنه‌گر است در حالی که فتنه را خودشان ایجاد کرده‌اند.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه دشمن خود منطقه را نا‌امن می‌کند و آنگاه دم از امنیت می‌زند، گفت: امروز خوشبختانه با این حوادثی که در جهان اسلام رخ می‌دهد عزت نظام روز به روز افزونتر می‌شود و این از اسلام نابی است که در نظام برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع فتنه‌ها و ایحاد فتنه در جهان اسلام در کارنامه نظام قرار دارد، عنوان کرد: در تاریخ شیعه نیز مقابله علما با تهدید‌های کفار و ظالمان وجود دارد.

استاد برجسته حوزه گفت: نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر مکتب اهل بیت(ع) توانسته است در مقابل تمامی دشمنان بایستد و در همه عرصه‌ها اقتدار کسب کند.

آل سعود روی اسرائیل را هم سفید کرده است

وی با بیان اینکه عظمت نظام جمهوری اسلامی و چهره پلید استکبار و دست نشانده‌های آنان روز به روز آشکار‌تر می‌شود‌، افزود: آل سعود روی رژیم اسرائیل را سفید کرده و اقداماتی بد‌تر از آن را در یمن مرتکب می‌شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: دشمن در تبلیغات خود می‌گوید که ایران به یمن اسلحه فرستاده است در حالی که هرگز این چنین نبوده و با این دروغ می‌خواهند ذهن‌ها را منحرف کنند.

وی گفت: اکنون ۱۲ میلیون یمنی در معرض خطر و تهدید هستند و آل سعود که به نام اسلام حکومت می‌کند و بسیاری از مسلمانان را فریب می‌دهد به آنان حمله می‌کند.

آمریکا بیش از ما به مذاکرات نیاز دارد

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا بیش از ما به این مذاکرات نیاز دارد وگرچه تهدید سختی‌هایی همراه دارد اما نباید از همه چیزمان دست بکشیم و بر روی آن متمرکز شویم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی تأکید کرد: آمریکا تمام گزینه‌ها را در این ۳۵ سال اخیر به کار برده و در همه گزینه‌ها شکست خورده است.

استاد عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در مذاکرات نباید ذره‌ای از حق خود کوتاه بیاییم، گفت: نظام آمریکا اقتدار سابق را ندارد و رو به افول است و این درست نیست که از ما راستی آزمایی بخواهند.

وی تأکید کرد: نظام اسلامی هیچ‌گاه دروغ نمی‌گوید و زمانی که رهبری فتوا دهند سلاح هسته‌ای حرام است به آن عمل خواهیم کرد لذا آن‌ها باید راست بودن حرف‌ها و وعده‌های خود را اثبات کند.

آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: امیدواریم تیم مذاکره کننده پای خط‌ های قرمز نظام بایستد و در مذاکرات با اقتدار عمل کند.

وی در سخنان خود مهم‌ترین اهداف و مقاصد نظام اسلام را حمایت از حقوق جهان اسلام و مسلمانان و کوتاه کردن دست استکبار و ایستادگی در برابر آنان دانست.

منبع: مهر