۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
فروزنده: دولت احمدی‌نژاد در راستای فرامین رهبری حرکت کرد / کواکبیان: 11 روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد تبعیت از رهبری نبود

ولایت‌پذیری احمدی‌نژاد ازنظر فروزنده و کواکبیان

مناظره «نسبت جریان‌های سیاسی با خط انقلاب» در دانشگاه مهندسی قوچان با حضور معاون توسعه و منابع انسانی دولت احمدی‌نژاد و دبیرکل حزب مردم‌سالاری برگزار شد.
کد خبر : ۲۴۲۲۲۳
صراط: مناظره «نسبت جریان‌های سیاسی با خط انقلاب» در دانشگاه مهندسی قوچان با حضور معاون توسعه و منابع انسانی دولت احمدی‌نژاد و دبیرکل حزب مردم‌سالاری برگزار شد.

مناظره «نسبت جریان‌های سیاسی با خط انقلاب» ظهر امروز با حضور لطف‌الله فروزنده معاون توسعه و منابع انسانی دولت نهم و دهم و مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم در دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان برگزار شد.

کواکبیان در ابتدای این مناظره با تأکید بر این موضوع که شاخص‌های خط امام باید تبیین شود، اظهار کرد: خط انقلاب همان خط امام بوده و افتخار است که همه پیرو خط امام باشیم و چهار شاخص اصلی خط امام همان شعار مردم در اوایل انقلاب اسلامی ایران یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است.

وی ادامه داد: استقلال‌طلبی رفع هرگونه وابستگی اقتصادی، نظامی و... به قدرت‌های خارجی و داشتن هویت مستقل است و مردم به دلیل فشارهای قبل از انقلاب درخواست آزادی داشتند اما طرفدار آزادی در ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، مطبوعات و احزاب نیز بودند.

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم، جمهوریت و مردم‌سالاری را در اتکاء نظام به آراء مردم و تعیین سرنوشت به دست خودشان برشمرد و افزود: طرح‌های اسلام‌زدایی در قبل از پیروزی انقلاب به گونه‌ای بوده که تاریخ هجرت پیامبر را نیز تغییر می‌دادند و باید توجه داشت که اسلامیت همان شعار مردم است که از امام فرا گرفتند.

وی یادآور شد: ولایت فقیه، استکبارستیزی و مخالفت با رواج ظلم در جهان، حاکمیت قانون و حرکت بر محور آن، عدالت در ابعاد مختلف حقوقی، قضایی، فرهنگی و...، اخلاق و معنویت در مسائل گوناگون به ویژه اجتماع و امنیت از دیگر شاخص‌های خط امام است.

فروزنده نیز در سخنان خود با تأکید بر این موضوع که اسلامیت و جمهوریت دو اصل غیر قابل تغییر و جدانشدنی در قانون اساسی است، گفت: امام به دو اصل همراه هم معتقد بوده و محور آن نیز ولایت فقیه است و فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری عین مسیر امام و سخنان ایشان هست.

وی با تأکید بر این مطلب که به دلیل ترویج انقلاب اسلامی در جهان، استکبار با تمام قدرت به فکر نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: کشور باید پیشرفت کند و امام (ره) قبول نداشت که در حوزه اقتصادی تنها باید به توسعه فکر کرد.

معاون دولت احمدی‌نژاد با بیان اینکه مسائل اقتصادی را لوزان و ژنو حل نکرده و حضور مردم مسائل را حل می‌کند، تصریح کرد: امام مسئولان را به ساده‌زیستی توصیه کرده و از اشرافی‌گری جلوگیری و با امانت دانستن مدیریت‌ها با تمام وجود فشار استکبار خارجی و استبداد داخلی را تجمل می‌کردند.

وی ادامه داد: امام(ره) با نهضت آزادی، جبهه ملی، بنی‌صدر و دگراندیش‌ها که به خاطر قدرت دنبال تصاحب انقلاب بودند برخورد کرد و جریان فتنه سال 88 را اگر حضور داشتند برنمی‌تابیدند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان این موضوع که جوانان امروزی باید پاسدار مکتب امام خمینی (ره) باشند، تأکید کرد: شرافت، استقلال، عدالت، ساده‌زیستی و... را باید در این مکتب شناخت و پرچمدار این مکتب مقام معظم رهبری هستند.

کواکبیان در ادامه با بیان اینکه قانون اساسی خلاصه و عصاره تفکرات سیاسی حضرت امام(ره) بوده، بیان کرد: اگر محور فعالیت‌ها و میثاق مشترک جریانات سیاسی باشد می‌توان خط امام را در کشور پیگیری کرد و حزب مردم‌سالاری نیز تمام تلاشش بر این بوده تا در این راستا گام بردارد.

وی با بیان این موضوع که دور زدن قانون پشت پا زدن به خط امام راحل است، یادآور شد: واقعیت این بوده که در مورد این مسئله اختلافی با احمدی‌نژاد وجود داشت و آن اینکه وی برخی مصوبات مجلس را رعایت نمی‌کرد و با تفسیر‌های شخصی از قانون می‌گفت ما تشخیص می‌دهیم.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: قدرت قوه مجریه بالاتر نرفته زیرا قبل از بازنگری قانون اساسی مسئول تنظیم روابط میان قوا رئیس جمهور بود که پس از بازنگری قانون اساسی رهبری مسئول تنظیم روابط میان سه قوه شده و قدرت رئیس جمهور کم شد.

فروزنده در ادامه سخنان خود با اشاره به دولت سازندگی و عدم رعایت در خط امام در دولت‌های گذشته گفت: رهبری در دولت سازندگی بر این موضوع تأکید داشتند که برای توسعه باید عدالت مورد توجه قرار گیرد اما دولت سازندگی توسعه را محور قرار داده و بعد به دنبال ایجاد عدالت بودند.

وی با بیان اینکه در این زمان دنبال رفاه حرکت کرده و مبارزه با فساد کم شد، تصریح کرد: در‌ آن زمان ارزش‌ها کمرنگ شده و در جریان دوم خرداد نیز به اسم توسعه سیاسی ساختار شکسته و مقابله قانون با رهبری، فتنه 78 و جریان براندازی، تحصن مجلس ششم رخ داد.

این فعال اصول‌گرا با بیان این موضوع که پس از این وقایع دولتی با شعار اصولگرایی روی کار آمد که اقدامات و فعالیت‌هایش در چارچوب فرامین رهبری و قانون بود، خاطرنشان کرد: قانون اساسی ملاک و معیار بوده و هر جا که سکوت دارد صحبت‌ها و سخنان رهبری ملاک امر است و باید چارچوب آن را رعایت کرد.

در ادامه کواکبیان قراردادن جمهوریت و اسلامیت در مقابل هم را خلاف خط امام برشمرده و تأکید کرد: جمهوریت در دل اسلامیت قرار داشته و در دل دیانت مردم سالاری است که برخی دولتمردان احمدی‌نژاد این دو را جدا می‌دیدند و برخی افراد حتی یک بار هم لفظ مردم سالاری دینی را به کار نبردند.

وی افزود: یازده روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد مثل روز مشخص بوده که تبعیت از رهبری نیست و آقای اسفندیار که مکتب ایرانی را مطرح و بیان می‌کرد هم پیرو خط امام بود و این مکتب ایرانی در دولت دهم باب شد.

فروزنده در ادامه با اشاره به این مطلب که چرا کسی که از ابتدای انقلاب تاکنون وزیر بوده دارایی هزار میلیاردی دارد، تصریح کرد: چرا هنگام آغاز به کار دولت یازدهم حقوق وزرا باید سه برابر افزایش پیدا کند؟

وی اضافه کرد: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در خدمت کسانی همچون توکلی، نادران، زاکانی و... بوده که عَلم مبارزه با فساد در دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد را به دست گرفتند و بنده جزء نخستین کسانی بودم که ریز اموال خود را بیان کردم.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مخالف سرمایه‌داری مشروع نبوده اما چرا اجازه دهیم آقازاده‌ای که پدرش وکیل و وزیر است هرکاری می‌خواهد بکند، گفت: فساد در همه دولت‌ها بد بوده و چیزی که به دولت احمدی‌نژاد آسیب زد وجود برخی عناصر فاسد بود.

وی ادامه داد: چرا امروز 14 هزار دکترا به دانشگاه آزاد بدون ضابطه داده می‌شود و در موضوع مذاکرات برخی به چه مجوزی می‌گویند وقتی توافق‌نامه اجرا شد تحریم‌ها از بین می‌رود؟

معاون دولت احمدی‌نژاد با یادآوری این موضوع که وزیر کشور با توجه به انتخابات مجلس تحت فشار برای تعویض استانداران و فرماندار بوده، اظهار کرد: حتما آقای روحانی باید مراقبت کنند زیرا جریانات تندرو به دنبال مصادره دولت هستند.

در ادامه کواکبیان با بیان این موضوع که بحث رهبری درباره اصلاحات اصولگرایانه یا اصولگرایی اصلاح‌طلبانه باید پیگیر شود، اظهار کرد: من تفکر اصلاح‌طلبی را بر پایه اصول می‌دانم کما اینکه به دکتر فروزنده می‌گویم که دست از اصولگرایی برداشته و اصلاح‌طلب شوید.

وی با یادآوری این مطلب که اگر در این دولت وزیری وجود دارد که هزار میلیارد سرمایه‌دار دارد با آن مخالفم، عنوان کرد: درباره حوادث سال 88 من موضع خود را در 24 خرداد همان سال اعلام کردم و گفتم که در این انتخابات تقلب نشده اما تا بخواهید تخلف شد که اگر پیگیری می‌شد این اتفاقات رخ نمی‌داد.
منبع: فارس