۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

ادعاهای جدید نتانیاهو درباره بیت‌المقدس

«بنیامین نتانیاهو» می‌گوید بیت‌المقدس هرگز در هیچ توافق صلحی با فلسطینی‌ها تقسیم نخواهد شد و ساخت‌وساز در این شهر، به‌رغم انتقادات بین‌المللی ادامه خواهد یافت.
کد خبر : ۲۴۲۴۰۳
صراط: نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده اجازه نمی‌دهد بیت‌المقدس تقسیم شود و به رغم انتقادات بین‌المللی به ساخت‌وساز در این شهر ادامه می‌دهد.

«بنیامین نتانیاهو» می‌گوید بیت‌المقدس هرگز در هیچ توافق صلحی با فلسطینی‌ها تقسیم نخواهد شد و ساخت‌وساز در این شهر، به‌رغم انتقادات بین‌المللی ادامه خواهد یافت.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو در سخنرانی خود در کنست (پارلمان اسرائیل) گفت:« بیت‌المقدس بار دیگر تقسیم نخواهد شد و به یک مرز یا شهر مرزی تبدیل نخواهد شد».

او سپس از تلاش‌های اسرائیلی‌ها برای توسعه بیت‌المقدس قدردانی کرد با این حال، گفت: «این به معنای آن نیست که مشکلاتی وجود ندارد و وظایفی پیش‌روی ما نیست. مسائل بسیاری وجود دارد که باید بهبود یابد اما ما عقب نمی‌نشینیم».

نتانیاهو درباره بیت‌المقدس گفت: «موضع من شفاف است. ما به ساخت‌وساز در بیت‌المقدس ادامه می‌دهیم. ما ساخت‌وساز نمی‌کنیم تا با جامعه بین‌المللی درگیر شویم. ما عاقلانه و مسئولانه این کار را انجام می‌دهیم زیرا این حق طبیعی ماست».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی سپس «اسحاق هرتزوگ» رهبر حزب «اتحادیه صهیونیست» را به چالش طلبید و گفت: «اکنون زمان آن است که دوست من، رئیس حزب مخالف، موضع خود را شفاف بیان کند. در طول انتخابات، گفتی بیت‌المقدس دو پایتخت سیاسی خواهد بود؛ شرق بیت‌المقدس، پایتخت کشور فلسطینی‌ها خواهد بود و غرب آن، پایتخت کشور یهودی خواهد بود. از سوی دیگر، تو گفتی بیت‌المقدس را متحد نگه خواهی داشت. فکر می کنم اکنون فرصت داری به ما بگویی موضع واقعی تو چیست».

هرتزوگ نیز در واکنش به سخنان نتانیاهو گفت: «بیت‌المقدس هرگز تقسیم نخواهد شد. سیاست‌های شما (نتانیاهو)، بیت‌المقدس را تقسیم خواهد کرد. این شما هستید که بیت‌المقدس را با علامت سئوال مواجه کرده‌اید و این علامت سئوال را در دستور کار خود قرار داده‌اید».

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «اتحاد واقعی در بیت‌المقدس وجود ندارد. شکاف عمیقی میان شرق و غرب بیت‌المقدس وجود دارد».
منبع: فارس
برچسب ها: صراط نتانیاهو