۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

وزیر اسرائیلی: عقب‌نشینی از لبنان اشتباه بود

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی اعلام کرد عقب‌نشینی ارتش این رژیم از لبنان در سال ۲۰۰۰ اشتباه بوده است.
کد خبر : ۲۴۳۰۰۵
صراط: تایمز اسرائیل نوشت: نفتالی بنت، وزیر آموزش اسرائیل و رئیس حزب خانه یهود در پیامی فیسبوکی به این مسئله اشاره کرد که عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از کمربند امنیتی جنوب لبنان احتمالا اشتباه بوده است.

بنت در این مطلب با اشاره به آغاز عقب‌نشینی در 24 می 2000 مدعی شد: روی هم رفته ما ماموریت خود را انجام دادیم. امنیت به شمال اسرائیل بازگشت. شدت راکت‌های حزب‌الله که به داخل اسرائیل پرتاب می‌شد به مرزهای شمالی  محدود شد. به یاد ندارم دیگر سربازان اسرائیلی ربوده شده باشند. اکثر اوقات حزب‌الله در حالت دفاعی قرار داشت.

وی در ادامه نوشت: اما کمبود سربازان اسرائیل هزینه‌ای داشت و برای عقب‌نشینی ارتش از لبنان فشارهای افکار عمومی و  رسانه‌ها آغاز شد. در سال 2000  اسرائیل به صورت یکجانبه نیروهای ارتش را از لبنان خارج کرد. پس از عقب‌نشینی ما شاهد ربودن سربازان خود بودیم و جنگی داشتیم که در آن 165 سرباز اسرائیلی کشته شدند و حزب‌الله به مراتب قویتر شد. امروزه این سازمان تهدیدی معنی‌دار برای تمام مناطق اسرائیل به شمار می‌رود.

بنت ادامه داد: به عنوان عضوی از کابینه تا حد توان به مسائل جبهه شمالی توجه خواهم کرد و آرام نخواهم گرفت. پیش‌بینی می‌کنم این جبهه تمام توجه ما در آینده را به خود جلب خواهد کرد و نباید در مورد این مسئله بی‌توجه باشیم.
منبع: تسنیم