۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰

لاریجانی: تحریم خطای استراتژیک غرب بود

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5، افزود: سیاست اعمال تحریم بر ایران از سوی غرب یک خطای استراتژیک بود که نتوانست ایران را از پیگیری حق مشروع خود در استفاده صلح‌آمیز دانش هسته‌ای منصرف کند.
کد خبر : ۲۴۲۴۶۴
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های غرب نتوانست ایران را از پیگیری حق مشروع خود در استفاده صلح‌آمیز دانش هسته‌ای منصرف کند، گفت: سیاست اعمال تحریم ایران از سوی غرب یک خطای استراتژیک بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار "راسیم لیاییچ" معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت، ارتباطات و گردشگری صربستان با اشاره به مناسبات خوب دو کشور، بر لزوم به‌کارگیری توانمندی‌های ایران و صربستان برای گسترش سطح روابط دوستانه فی‌مابین در همه زمینه‌ها به‌ویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد و افزود: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران به توسعه سطح روابط با کشورهای حوزه بالکان از جمله جمهوری صربستان مثبت است و مجلس شورای اسلامی از روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5، افزود: سیاست اعمال تحریم بر ایران از سوی غرب یک خطای استراتژیک بود که نتوانست ایران را از پیگیری حق مشروع خود در استفاده صلح‌آمیز دانش هسته‌ای منصرف کند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخورد سطحی با پدیده شوم تروریسم، گفت: همکاری بین‌المللی از جمله با اتحادیه اروپا برای مهار این پدیده شوم ضروری است و امیدواریم اتحادیه اروپا نقش‌آفرینی مؤثری در این زمینه داشته باشد.

لاریجانی در پایان این دیدار، اظهار داشت: امیدواریم در پرتو افزایش رفت و آمد هیئت‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور شاهد گسترش سطح مناسبات و همکاری‌های دوستانه ایران و صربستان باشیم.

همچنین "راسیم لیاییچ" معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت، ارتباطات و گردشگری صربستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، گفت: جمهوری صربستان علاقه‌مند به گسترش روابط با ایران به‌عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان است و این سفر در همین چارچوب ارزیابی می‌گردد.

وی بر همین اساس از علاقه‌مندی خود و سایر مسلمانان صربستان برای توسعه روابط با ایران خبر داد و افزود:‌ مسلمانان صربستان نقش بسزایی در کمک به گسترش مناسبات دوستانه ایران و صربستان دارند که می‌بایست از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد.

معاون نخست‌وزیر صربستان در ادامه با تقدیر از نقش فعال ایران در کمک به ثبات و امنیت خاورمیانه، گفت:‌ گسترش تروریسم خطر بزرگی برای همه کشورهای جهان است که می‌بایست با همکاری جمعی کشورها با آن مقابله کرد.

"راسیم لیاییچ" با انتقاد از استانداردهای دوگانه آمریکا و برخی از قدرت‌های غربی در برخورد با کشورها، گفت: صربستان نیز همانند ایران با اعمال استانداردهای دوگانه غرب در مسائل مختلف روبه‌رو است.

وی همچنین گفت: سیاست صربستان تلاش برای عادی سازی روابط با همسایگان و کمک به تأمین صلح و ثبات در بالکان است.

معاون نخست‌وزیر صربستان در پایان این دیدار نسبت به حصول توافق در مذاکرات ایران و 1+5 و گسترش ارتباطات دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی ابراز امیدواری کرد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط لاریجانی