۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

رئیس رسانه ملی به خراسان جنوبی رفت

طرح‌های عمرانی و فنی صدا و سیمای مرکز خراسان‌جنوبی به بهره‌‌برداری رسید
کد خبر : ۲۴۲۶۵۵
صراط: با حضور رئیس صدا و سیما، طرح‌های عمرانی و فنی صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پنج‌شنبه شب با حضور رئیس صدا و سیما، طرح‌های عمرانی و فنی صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل فرستنده پرقدرت رادیویی بیرجند، سیگنال‌رسانی زمینی ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی و شبکه‌های دیجیتال و ساختمان صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی می‌شود.

همچنین برای بهره‌برداری از این طرح‌ها مبلغ 30 میلیارد تومان هزینه شده است.

سرافزار رئیس رسانه ملی همچنین از بخش‌های مختلف صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی از جمله استودیوهای رادیویی و تلویزیونی، اس‌تی‌ان‌وان، خبر، رادیو، سیما و دیگر واحدهای صدا و سیمای خراسان جنوبی بازدید کرد .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: ساختمان صدا و سیمای خراسان جنوبی با زیربنای 7 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان ساخته شده است.

محمد ثقفی ادامه داد: این ساختمان شامل چهاراستودیوی تلویزیونی، چهار استودیوی رادیویی و بخش‌های فنی و اداری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از فرستنده پرقدرت رادیویی بیرجند 4 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: با راه‌اندازی این فرستنده مردم استان از شبکه رادیو ایران و شبکه استانی صدای خراسان جنوبی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی با اشاره به طرح‌های سیگنال‌رسانی زمینی ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی و شبکه‌های دیجیتال، تصریح کرد: با افتتاح این طرح‌ها سیگنال‌رسانی به ایستگاه‌های رادیو و تلویزیون با اطمینان بیشتری انجام می‌شود و مردم نیز براحتی از شبکه‌های دیجیتال رادیو و تلویزیون بهره‌مند می‌شوند.

ثقفی افزود: هم اکنون 13 ایستگاه دیجیتال در استان فعال است و حدود 77 درصد مردم استان از طریق این ایستگاه‌ها، از پوشش دیجیتالی برخوردار هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبارات استانی مورد نیاز، تعداد 76 فرستنده دیجیتال در سال جاری در استان راه‌اندازی شود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط سرافراز