۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
شریعتمداری:

رهبر انقلاب واژه «جاهلیت مدرن» را از رسول خدا(ص) وام گرفته‌اند

حضرت آقا گفتمان قدرت های استکباری و دنباله های آنان را جاهلیت مدرن نامیده اند و تصریح کرده اند که آنان ماهیت واقعی خود را زیر تابلوی دروغین حقوق بشر و مقابله با خشونت پنهان کرده اند.
کد خبر : ۲۴۲۸۱۲
صراط: حضرت آقا گفتمان قدرت های استکباری و دنباله های آنان را جاهلیت مدرن نامیده اند و تصریح کرده اند که آنان ماهیت واقعی خود را زیر تابلوی دروغین حقوق بشر و مقابله با خشونت پنهان کرده اند.

حسین شریعتمداری درباره واژه «جاهلیت مدرن» که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشته‌اند گفت «رهبر انقلاب واژه جاهلیت مدرن را از رسول خدا (ص) وام گرفته اند» و توضیح داد:‌ «حضرت آقا گفتمان قدرت های استکباری و دنباله های آنان را جاهلیت مدرن نامیده اند و تصریح کرده اند که آنان ماهیت واقعی خود را زیر تابلوی دروغین حقوق بشر و مقابله با خشونت پنهان کرده اند».

مدیرمسئول کیهان ادامه داد:‌ «این نکته سنجی را می توان برگرفته از رسول خدا(ص) دانست. چرا که در صدر اسلام یکی از اشراف مکه و دشمنان سرسخت اسلام لقب «ابوالحکم» است و با این عنوان که نشانه زیرکی و باهوشی است شناخته می شد. ولی پیامبر اکرم (ص) وی را «ابوجهل» نامید که حاکی از نادانی و بی خردی وی بود. و از این طریق چهره واقعی او را برملا کرد. از این روی انتخاب عنوان جاهلیت مدرن برای قدرت استکباری و دنباله های آن دقیقا مشابه حرکت رسول خدا(ص) در انتخاب نام ابوجهل برای ابوالحکم است».
منبع: فارس