۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
سلحشور:

سینمای‌ما سینمای قصه‌های غیرواقعی است

مراسم بزرگداشت فرج‌الله سلحشور امروز برگزار شد. او در این مراسم گفت: تفاوت قصه‌های واقعی و غیرواقعی همانند تفاوت خدا و بشر است و سینمای ما عموماً سینمای قصه‌های غیرواقعی است.
کد خبر : ۲۴۳۱۴۲
صراط: فرج‌الله سلحشور در مراسم تقدیر از خود به پاس33 سال فعالیت هنری و سینمایی که در خبرگزاری فارس و با حضور جمعی از اهالی هنر و رسانه برگزار شد، گفت: من از این همه تعریف شرمنده‌ هستم و خود را لایق این حرفها نمی‌دانم. خیلی جاها می‌توانستم کاری کنم ولی نشد و کوتاهی کردم. 

وی با اشاره به صحبت‌های شورجه و شهریار بحرانی، گفت: من فیلم‌سازی، اخلاق و ادب را از این دو کارگردان یاد گرفتم و صحبت‌هایشان در مورد من اغراق است. 

سلحشور در ادامه با اشاره به فیلم‌سازی در سینمای ایران گفت: باید بگویم که اگر دشمنان تمام سنگرهای اقتصادی، تجاری، سیاسی و ... را به ما سپرده باشد هنوز سنگر فیلمسازی را به ما نسپرده است. هنوز سینما را هالیوود غرب رهبری می‌کند. 

وی در ادامه گفت:‌ علما وقتی بالای منبر هستند از خود حرف نمی‌زنند همه حرف‌هایشان از پیامبر، خدا و ائمه است. فیلم‌ساز باید تبلیغ دین کند، فیلم‌ساز هم در فیلم حق ندارد از خودش بگوید، فیلمساز نباید دنبال شهرت و قدرت باشد. هر وقت فیلمساز یاد گرفت که از خودش نگوید و از خدا بگوید آن موقع فیلمسازی‌اش درست است. 

سلحشور با اشاره با تفاوت قصه‌های واقعی و غیرواقعی گفت: تفاوت قصه‌های واقعی و غیرواقعی همانند تفاوت خدا و بشر است. سینمای ما عموماً سینمای قصه‌های غیرواقعی است. 

وی ضمن اشاره به اینکه چند ماه پیش از او به خاطر ساخت سریال دینی حضرت یوسف(ع) تقدیر کردند، گفت: من به مسئولین سینمایی گفتم اگر شما دشمن واقعی صهیونیست‌‌ها هستید بیاید کمک کنید و سریال حضرت موسی(ع) را بسازیم. صهیونیست‌ها با اینکه از پیامبرشان بد می‌گویند آمدند و فیلمی در موردپیامبر خودشان ساختند. ما که می‌دانیم 24 نفر از علما نگارش سریال حضرت موسی(ع) را تایید کردند، چرا پیشقدم نمی‌شویم. علی‌رغم تمام حرکات ضد حقیقت دشمنان و اهانت‌های آنان به پیامبران الهی چرا کسی برای ساخت سریال حضرت موسی(ع) پیشقدم نمی‌شود؟

سلحشور در پایان سخنانش گفت: بیاید سینمای اسلامی را بنیانگذاری کنیم. سینمایی که در آن سینماگرانش می‌گویند اگر بتوانیم زیر پای انقلاب را خالی کنیم و گرین‌کارتشان آمده است تا از مملکت بروند؛ چیزی دست ما را نمی‌گیرد. این سینما به درد ما نمی‌خورد. بیایید این سینما را عوض کنیم. بچه‌ مسلمان‌هایی که جبهه‌‌ها را زنده نگه داشتند سینماها را هم می‌توانند زنده نگه دارند.

برچسب ها: سلحشور سینما صراط