۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

اسرائیل مسیر هواپیمای اشتاین‌مایر را تغییر داد

یک نشریه آلمانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سفر وزیر خارجه آلمان به خاورمیانه که اخیرا صورت گرفته بود، هواپیمای وی را ناچار کرد که تغییر مسیر بدهد.
کد خبر : ۲۴۳۶۷۸
صراط: یک نشریه آلمانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سفر وزیر خارجه آلمان به خاورمیانه که اخیرا صورت گرفته بود، هواپیمای وی را ناچار کرد که تغییر مسیر بدهد.

هواپیمای حامل «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان ماه می گذشته در جریان سفر به خاورمیانه با مشکلات دیپلماتیکی مواجه شد و در مسیر لبنان به اردن به دلیل کارشکنی اسرائیل ناچار شد حدود 600 کیلومتر در مسیر پرواز خود تغییر ایجاد کند. نشریه آلمانی «اشپیگل» که این خبر را منتشر کرد اعلام کرده که اسرائیل چنین اقدامی را رد کرده است.

بنابر این گزارش، اشتاین‌مایر قصد داشت در این سفر درباره وضعیت پناه‌جویان در لبنان و اردن اطلاعاتی را به دست آورد که اسرائیل مشکلاتی را ایجاد کرده است به این ترتیب که هواپیمای وی به جای اینکه مسیر 240 کیلومتری از پایتخت لبنان را به صورت مستقیم به امان برود،ناچار شده تا با ورود به حریم هوایی قبرس و تغییر مسیر به سمت اردن برود و حدود 600 کیلومتر در مسیر خود تغییر دهد.

اشتاین‌مایر امروز سفر 2 روزه خود را به اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی آغاز می‌کند. قرار است وی در بیت‌المقدس با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کند و سپس به رام‌الله رفته و دیداری با مقامات تشکیلات خودگردان داشته باشد. بنابر برنامه روز دوشنبه هم سفری به اراضی غزه خواهد داشت.

هدف از این دیدار، رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران و گفت‌وگوها برای آینده مذاکرات سازش میان فلسطینیان و اسرائیل اعلام شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط آلمان