۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
استعفای «ریک بیکر» از حرفه گریموری

برنده ۷ اسکار: هالیوود دیوانه است/ احمق‌تر از من پیدا نکردند

وی ادامه داد: اکنون در سن 64 سالگی بهترین زمان برای اینکار است، صنعت تجارت هالیوود دیوانه است. من دوست دارم که کار خوب و درست را انجام دهم ولی آنها خواستار کار سریع و بی‌ارزش هستند.
کد خبر : ۲۴۳۶۸۶
صراط: «ریک بیکر» گریمور باسابقه هالیوود، در انتقاد از استودیوهای هالیوود، ضمن استعفا از گریموری گفت: با ورود تکنولوژی به سینما، استودیوها خواستار کار ارزان و سریع هستند.

«ریک بیکر» 64 ساله، طی چند دهه فعالیت در عرصه گریم، تاکنون توانسته 7 بار جایزه اسکار را در این بخش از آن خود کند.

وی فیلم‌های برجسته‌ای چون «جن گیر»، «مرد گرگ نما»، «کینگ کنگ»، «جنگ ستارگان»،«مردان سیاهپوش»، «گرگ‌نما در لندن»، «سیاره میمون‌ها» و  «ایکس من» را در کارنامه کاری خود دارد.

ولی اکنون پس از چند دهه فعالیت درخشان در این عرصه اعلام کرده است که می‌خواهد برای همیشه از گریموری هالیوود کناره‌گیری کند.

«ریک بیکر» ضمن اعلام این خبر اذعان داشت: اکنون در سال 2015، نرم‌افزارهای کامپیوتری جایگزین تعداد زیادی از انیماتورها و گریمورهای چهره‌های هیولایی شده‌اند.

برنده ۷ اسکار: هالیوود دیوانه است/ احمق‌تر از من پیدا نکردند

«بیکر» افزود: آخرین کارم در فیلم «شرور» با بازی «آنجلینا جولی» با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری انجام شد که در واقع این پروژه همانند یک توقفگاه برای من محسوب می‌شد، دیگر با استودیوهای هالیوود کار نخواهم کرد، آنها خواستار جایگزین کردن کار دست با تکنولوژی روز هستند. پس از فروش کلکسیون کارهایم در کالیفرنیا و همچنین تسویه با کارکنانم از این کار خداحافظی خواهم کرد.

وی ادامه داد: اکنون در سن 64 سالگی بهترین زمان برای اینکار است، صنعت تجارت هالیوود دیوانه است. من دوست دارم که کار خوب و درست را انجام دهم ولی آنها خواستار کار سریع و بی‌ارزش هستند. این آن چیزی نیست که من می‌خواهم، به همین خاطر این زمان خروج من از این صنعت است.
برنده ۷ اسکار: هالیوود دیوانه است/ احمق‌تر از من پیدا نکردند
ریک بیکر در پروژه سینمایی «سیاره میمون‌ها»

بنا بر این گزارش، «بیکر» علاوه بر فعالیت در عرصه گریم، چند بار نیز جلوی دوربین ظاهر شد که8 از جمله فیلم‌هایش می‌توان به «مردان سیاهپوش 3»، «کینگ کونگ» در سال 1976 میلادی اشاره کرد.

برنده ۷ اسکار: هالیوود دیوانه است/ احمق‌تر از من پیدا نکردند
ریک بیکر، سمت چپ اولین نفر (او در فیلم «مردان سیاهپوش 3» علاوه بر گریم، بازی نیز کرده است.)

«بیکر» در فیلم «کینگ کونگ» در نقش کینگ‌کونگ، گوریل غول‌پیکر، بازی کرده است، وی در این‌باره گفت: در آنزمان تنها 25 سال داشتم و من لباس آن را درست کردم و سپس خودم نقشش را بازی کردم، چون آنها احمق‌تر از من کسی را برای پوشیدن آن لباس پیدا نکردند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط هالیوود