۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

گزارشی از وضعیت استان الانبار +تصاویر

نیروهای مسلح عراقی تاکنون موفق شده‌اند بخش‌های زیادی از مرکز استان الانبار را آزاد کنند.
کد خبر : ۲۴۳۷۲۵
صراط: نیروهای مسلح عراقی تاکنون موفق شده‌اند بخش‌های زیادی از مرکز استان الانبار را آزاد کنند.

در راستای عملیات پاکسازی استان الانبار ، نیروهای ارتش عراق به کمک پلیس فدرال و عشایر اهل سنت منطقه و نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) بعد از هجوم به مواضع داعش توانستند مناطق التامیم،الطاش و الحمیره در پنج کیلومتری شرق شهر رمادی و همچنین دانشگاه الانبار در هفت کیلومتری جنوب غربی رمادی سیطره پیدا کنند.

 گزارشی از وضعیت استان الانبار +تصاویر

نیروهای تروریستی داعش صدها تن از اهالی شهر رمادی و همچنین تعدادی از نیروهای ارتش عراق از مناطق الثرثار و پل ژاپنی را در دانشگاه الانبار زندانی کرده بودند که با پاکسازی دانشگاه توسط نیروهای عراقی همه زندانیان آزاد شدند.

همچنین نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای بسیج مردمی از صبح امروز پیشروی‌هایی را به سمت منطقه الخالدیه واقع در شرق رمادی و پل ژاپنی داشته اند.اما از سمت مناطق مربوط به عشیره «البوفهد» نیروهای این طائفه، هیچ گونه تحرکی را جهت پاکسازی مناطق استان الانبار شروع نکرده‌اند.

گزارشی از وضعیت استان الانبار +تصاویر

از سوی دیگر نیروهای ارتش عراق به کمک عشایر اهل سنت منطقه و پلیس فدرال و نیروهای الحشد الشعبی موفق شدند منطقه عامری واقع در جنوب شهر فلوجه و بخش اعظمی از منطقه الکرمه واقع در شمال شهر فلوجه را تحت سیطره خود درآورند.با سیطره نیروهای عراقی بر دو منطقه عامریه و الکرمه، خطوط کمک رسانی به نیروهای تروریستی داعش تقریبا بطور کامل قطع و همچنین حلقه محاصره شهر فلوجه تنگتر شده است و خطر نفوذ نیروهای تروریستی داعش به سمت استان بغداد را به صفر رسانده است.

گزارشی از وضعیت استان الانبار +تصاویر

از سوی دیگر شب گذشته نیروهای نخبه گردان حزب الله عراق طی عملیات ویژه ای در باغ های اطراف شهر فلوجه موفق شدند 45 تن از نیروهای تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط عراق الانبار