۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

احمدی‌نژاد از رسوایی چه‌کسی خبر داد؟

او گفت: «شیاطین، انبیا و صلحا را به سحر و جادو متهم کرده و می‌کنند، اینان بدانند نزد مردم رسوا خواهند شد. چنان‌که هم اکنون نیز این رسوایی آغاز شده است».
کد خبر : ۲۴۴۳۶۸
صراط: روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد درباره اظهارات احمدی‌نژاد در همدان نوشت:

«ناگفته هم مشخص است که گوینده چنین حرف‌هایی محمود احمدی‌نژاد است. این‌بار برخلاف سال گذشته که نیمه شعبان را در کنار هم‌محله‌ای‌هایش در میدان ۷۲ نارمک جشن گرفته بود ترجیح داد سفرهای استانی‌اش را ادامه بدهد. همدان مقصد احمدی‌نژاد برای نیمه شعبان امسال بود تا این‌بار هم از امام زمان بگوید. از روند ظهور که سریع‌تر شده است و از نگاه خودش برخی تحولات که لازمه ظهور کامل و استقرار حکومت جهانی است. با همه شباهت‌هایی که میان این سخنرانی او با سایر سخنرانی‌هایش بود اما یک کنایه سنگین هم در میانه حرف‌هایش به دولت زد. برخی رسانه‌ها سخنان احمدی‌نژاد را پاسخی کنایه‌آمیز به این سخن حسن روحانی که دولتش اهل استفاده از جن‌گیر و رمال نیست ربط دادند، هر چند غیرمستقیم او گفت: «شیاطین، انبیا و صلحا را به سحر و جادو متهم کرده و می‌کنند، اینان بدانند نزد مردم رسوا خواهند شد. چنان‌که هم اکنون نیز این رسوایی آغاز شده است».

بدون این کنایه، سخنرانی محمود احمدی‌نژاد مثل همیشه بود. تفاوت خاصی با گذشته نداشت و تکرار همان جملاتی بود که مختص به خود اوست. «مسجد فاطمه‌الزهرا (س)» همدان محل سخنرانی بود. سایت دولت بهار از شدت استقبال خبر داده و تصاویر چیزی از مراسم سال گذشته نیمه شعبان در میدان ۷۲ نارمک ندارد. شعارها همان شعارهایی است که در سلسله سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد همواره تکرار می‌شود: «به جون هرچی مرده، احمدی برمی‌گرده»، «به کوری دشمنان، احمدی برمی‌گرده». محمود احمدی‌نژاد اما با همان ادبیات همیشگی‌اش سخنرانی می‌کند. او گفت: غایت این جهان استقرار حکومت امام است که مظهر توحید و عدالت و عشق و آزادی کامل برای جامعه انسانی و راه رسیدن همگان به قله کمال و تجلی‌بخش حقیقت زیبایی در عالم است. انبیا و صالحان آمده‌اند تا این حقیقت را فریاد بزنند و انسان‌ها را به این راه نورانی دعوت کنند. امام جوهره و حقیقت دعوت انبیای الهی است. اگر امام و وعده حکومت جهانی او را از صحنه هستی برداریم همه‌چیز بی‌معنا می‌شود و چیزی باقی نمی‌ماند. امام روح جاری در هستی است.»