۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

واکنش اوباما به اتفاقات اخیر فیفا

رئیس جمهور ۵۵ ساله ایالات متحده در رابطه با مسائل اخیر فیفا گفت: آن‌چه نیاز فوتبال جهانی است، مدیریت صادقانه‌ آن است.
کد خبر : ۲۴۴۷۲۹
صراط: باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده شب گذشته برای نخستین بار در رابطه با اتهامات مالی به اعضاء ارشد فیفا سخن گفت.

او در این رابطه تاکید کرد: فوتبال صنعت بزرگی است و نیازمند آن است که با صداقت مدیریت شود.

او که در نشست خبری پس از نشست گروه هفت کشور صنعتی شرکت کرده بود،‌ اظهار داشت: در میان گفت‌وگوهایی که این‌جا در اروپا جریان دارد، آن‌چه بسیار چشمگیر بود، امور مرتبط با فساد این بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی جهان است. من اکنون نمی‌توانم نظر مشخصی بدهم، اما دست‌کم از این مطمئن هستم که چند دستگاه در کشورم به بررسی دقیق پرونده پول‌شویی و فساد مالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال می‌پردازند.

اوباما در انتها گفت: فوتبال اکنون تنها یک ورزش نیست بلکه چند دهه است که بدل به صنعتی بسیار پرهوادار و جذاب شده؛ به علت هواداران فراوانی که این صنعت دارد، باید با احتیاظ با آن رفتار کرد، زیرا که ممکن است حتی تغییرات اساسی و ساختاری را هم پدید آورد.

فساد در فیفا از این قرار است که در ماه پیش، سی نفر از جمله تعدادی از مقامات عالی رتبه این سازمان، به اتهام فساد مالی در زوریخ سوئیس بازداشت شدند. حکم جلب این افراد به درخواست وزارت دادگستری ایالات متحده توسط دادگاهی در نیویورک صادر شده بود. اتهام آنها اخاذی، کلاهبرداری و پولشویی عنوان شده است.

یکی از اتفاقات پس از افشای این فساد ریشه‌دار، استعفای بلاتر پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس فیفا بود.

روسای فدراسیون‌های فوتبال کشور‌های خاورمیانه از حامیان بلاتر حتی پس از علنی شدن فساد در سازمان متبوع او بوده‌اند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط فیفا اوباما