۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

واکنش روحانی نسبت به لغو کنسرت‌ها

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه ما باید به قانون عمل کنیم و دنبال اجتهاد شخصی نباشیم. اگر اجتهاد را به حوزه علمیه واگذار کنیم و خود را ملزم به اجرای قانون بدانیم این مشکل حل می‌شود.
کد خبر : ۲۴۵۱۲۶

صراط: حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز (شنبه) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.

بنا به این گزارش روحانی در این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص رویکرد فرهنگی دولت و لغو کنسرت‌های موسیقی گفت: ما معتقدیم امور فرهنگی باید به اصحاب فرهنگ واگذار شود و باید فضا را به گونه‌ای ترسیم کنیم که هم برای کسانی که می‌خواهند از کالای فرهنگی استفاده کنند و هم آنانی که کالای فرهنگی تولید می‌کنند، این امکان وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مرجع، قانون است، گفت: وقتی دستگاهی به عنوان مرجع قانونی برای دادن مجوز تشکیل شده، دخالت دیگران در این امر شایسته نیست و ما باید بگذاریم قانون عملیاتی شود. اینکه تصور می شود این کار خوب است یا بد، بحث دیگری است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه ما باید به قانون عمل کنیم و دنبال اجتهاد شخصی نباشیم. اگر اجتهاد را به حوزه علمیه واگذار کنیم و خود را ملزم به اجرای قانون بدانیم این مشکل حل می‌شود.

روحانی در ادامه گفت: وقتی در چارچوب قانون، مجوز برای یک کنسرت داده می شود و مردم بلیت می‌خرند، این گونه دخالت‌ها (لغو کنسرت‌های موسیقی) تضییع حقوق مردم است، قبل از آنکه تضییع حقوق اصحاب فرهنگ باشد.

وی با بیان اینکه همه احساس کنیم 24 خرداد ادامه دارد، گفت: همه احساس کنیم همان مردمی که پای صندوق آمدند در حمایت و در اجرای مسیری که انتخاب کرده‌اند در صحنه هستند. ما باید از این مشکلات عبور کنیم و با وحدت و انسجام می‌توان از این مشکلات عبور کرد.

رئیس‌جمهور با تاکید براینکه دولت خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند، گفت: از نظر ما وقتی مجوز قانونی صادر می‌شود، لغو مجوز از طرف دستگاهی که از نظر قانونی حق این کار را ندارد، مردود است. اگر قوه قضاییه نیز می‌خواهد در این خصوص ورود کند باید توجیهی برای آن وجود داشته باشد.

منبع: فارس
برچسب ها: روحانی کنسرت صراط