۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸

جنگل‌ مختار هم طعمه حریق شد

رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد گفت: بخش زیادی از جنگل‌‌های مختار شهرستان بویراحمد در آتش سوخت.
کد خبر : ۲۴۵۵۴۷

صراط: از ظهر امروز جنگل‌های منطقه مختار در پنج کیلومتری شهر یاسوج دچار حریق شد و بخش زیادی از درختان و بوته‌های جنگلی این منطقه خاکستر شدند.

سعید نظری در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: از ساعاتی پیش و به دنبال گزارشاتی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه مختار، کارکنان منابع طبیعی و گروه‌های مختلف مردمی برای مهار آتش‌سوزی وارد عمل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد افزود: به دلیل حجم بالای علف و بوته‌های خشک در این منطقه و همچنین نزدیکی منطقه جنگلی مختار به مناطق مسکونی هرساله جنگل‌های این منطقه دچار حریق می‌شوند.

نظری یادآور شد: هنوز علت و عاملان اصلی بروز این آتش‌سوزی مشخص نشده‌اند ولی با توجه به شواهد، می‌توان همانند سنوات قبل، بی‌‎احتیاطی گردشگران را عامل بروز این آتش‌سوزی دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی با بیان اینکه وقوع عمدی این آتش سوزی نیز دور از ذهن نیست، عنوان کرد: کارشناسان اداره منابع طبیعی به جد در حال پیگیری موضوع هستند و اگر کسانی عمدا به این حرکت شنیع زده اقدام کرده باشند به صورت جدی تحت پیگرد قضائی قرار خواهند گرفت .

وی خاطرنشان کرد: درخواست ما از مردم شریف بویراحمد این است که هرگونه آتش ‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این شهرستان را به اطلاع مسئولان منابع طبیعی برسانند و در مهار آتش‌سوزی‌ها همکاری لازم را با این اداره داشته باشند.

منبع: فارس
برچسب ها: جنگل صراط