۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

مزارع توشن طعمه حریق شد

شروع مجدد موج گرما در گرگان باعث وقوع آتش‎سوزی دیگر در این شهرستان شد که در پی آن مزارع گندم روستای توشن گرگان از دقایقی پیش طعمه حریق شد.
کد خبر : ۲۴۵۷۷۸

صراط: در پی مشاهده دود غلیظ از مزارع روستای توشن شهرستان گرگان، اخبار گوناگونی از وقوع آتش‎سوزی در این روستا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان در پی تماس تلفنی خبرنگار ما در گرگان ضمن تائید خبر اظهار کرد: از دقایقی پیش مزارع گندم در روستای توشن شروع به سوختن کرد که با تماس نیروهای مردمی، بلافاصله نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

ابوطالب قزلسفلو افزود: در حال حاضر نیز تمامی نیروهای امدادی در حال فعالیت برای مهار آتش هستند.

وی در خصوص وسعت مزارعی که طعمه حریق شده است، گفت: تا به این لحظه و بر اساس آخرین گزارش، سه هکتار از مزارع گندم، سه هکتار از باغ زیتون موجود در منطقه سوخته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان خاطرنشان کرد: با پیشروی آتش به سمت جنگل در حال حاضر یک هکتار از جنگل‎ها نیز طعمه حریق شده است.

قزلسفلو در خصوص مهار آتش اضافه کرد: از تمامی ظرفیت‎های موجود با کمک نیروهای مردمی استفاده می‎کنیم که هرچه سریعتر آتش مهار شود.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته نیز که موج گرمای شدید و بی‎سابقه وارد استان گلستان شده بود شاهد وقوع چندین آتش‎سوزی در سطح استان گلستان بودیم که با ورود موج جدید این گرما، وقوع آتش‎سوزی در مزارع گندم استان متصور است.

منبع: فارس