۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

هر دینار داعشی چند دلار است؟ +عکس

پایگاههای اجتماعی تصویری از پول منسوب به داعش منتشر کردند. این گروهک در نوامبر گذشته از تصمیم خود برای انتشار واحد پول مخصوص به خود با هدف رهایی از "نظام اقتصادی جهانی شیطانی" خبر داده بود.
کد خبر : ۲۴۶۴۸۰
صراط: فعالان در پایگاههای اجتماعی تصاویری از پولی را که گروهک داعش درصدد انتشار آن است منتشر کردند. این پول به شکل سکه های طلا است که در یکی از طرف های آن، هفت خوشه گندم نقش بسته است و در طرح اصلی آن عبارت ادعایی "خلافة علی منهاج النبوة" [خلافت براساس راه و روش نبوت] به چشم می خورد. در طرف دیگر آن، تصویری از نقشه جهان دیده می شود.

هر دینار داعشی چند دلار است؟ +عکس

تشکیلات تروریستی داعش قیمت مبادله هر دینار طلا را معادل 139 دلار اعلام کرده است و احتمالا این واحد پول در 29 ژوئن (هشتم تیر ماه) یعنی سالگرد اعلام موجودیت خلافت خودخوانده این گروهک بر مناطق تحت اشغالش در سوریه و عراق وارد مبادلات تجاری در مناطق تحت اشغال آن شود.

پایگاه یورو نیوز درباره منابع مالی گروهک داعش سؤالاتی را مطرح کرده و نوشته است کنترل منابع مالی داعش به آسانی ممکن نیست. به ویژه اینکه خبرنگاران جرأت ورود به مناطق تحت اشغال این گروهک کاملا پیچیده را ندارند.

یک مقام امریکایی تشکیلات داعش را از ثروتمندترین گروههای تروریستی جهان می داند و بر این باور است که داعش ثروت بی نظیری در اختیار دارد. به طوری که حقوق ماهیانه 400 دلار به عناصرش می پردازد و این مبلغ بیش از حقوقی است که سایر گروههای مسلح به عناصر خودشان می پردازند و حتی از حقوق پرداختی دولت عراق به سربازانش نیز بیشتر است.

گروه تروریستی داعش ساخته سرویسهای اطلاعاتی آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است که نطفه آن در سال 2003 توسط آمریکا در عراق بسته شد. ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه تروریستی در زندان بوکای عراق زیر نظر آمریکایی ها بود. به عقیده کارشناسان با توجه به اقدامات وحشیانه این گروه تروریستی، هدف اصلی آن ضربه زدن به مسلمانان و تخریب چهره اسلام، و ایجاد بحران و ناامنی مستمر در کل منطقه خاورمیانه است.

منبع: العالم