۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

مضرات استفاده بیش از حد موبایل +سند

امروزه اکثر کاربران موبایل از مضرات آن با خبر نیستند، اگر هنوز نمی دانید تلفن همراه چقدر برای سلامت شما ضرر دارد ،این مطلب را از دست ندهید .
کد خبر : ۲۴۷۴۴۱
صراط: تا همین چندسال پیش کسی فکر نمی کرد وسیله کوچکی مانند تلفن همراه یا موبایل بتواند بشر را به این شکل وابسته خود کند که حتی دورماندن از آن برای یک روز هم برای بسیاری از افراد غیرقابل تحمل باشد.

تلفن همراه تا چند سال پیش وسیله ای لوکس و تجملی بود و تنها تعداد محدودی از آن در دست افراد پولدار یافت می شد، اما امروزه استفاده از این وسیله نه تنها ثروتمند و فقیر نمی شناسد، بلکه محدوده سنی آن نیز از کنترل خارج شده و به وفور در اختیار کودکان قرار دارد.

تعداد تلفن های همراه در ایران بیش از جمعیت کشور است و ایران با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت، بیش از 100 میلیون سیم کارت ثبت شده دارد و برحسب عادت های موبایلی ما ایرانیها، روزانه بیش از تعداد جمعیت کشور SMS میان کاربران رد و بدل می‌شود و در اینجا  به 2 تا از موارد مهم آن اشاره می کنیم .

• سردرد های روزانه 

موقعیت قرارگیری نامناسب گردن و دید ثابت در استفاده طولانی مدت از موبایل احتمال بروز سردرد را افزایش می دهد؛ همچنین حین استفاده از موبایل، ماهیچه های چشمی ثابت دیگر نمی توانند در فواصل مختلف متمرکز شوند و این مشکل شاید در آغاز موقتی باشد اما به مرور به صورت یک مشکل دائمی مانند تاربینی بروز پیدا می‌کند.

•افسردگی 

بررسی های جدید محققان آمریکایی نشان می دهد استفاده طولانی مدت از موبایل و چک کردن مداوم آن باعث ایجاد افسردگی می شود. به گفته محققان خلق و خوی افرادی که به تلفن همراه خود اعتیاد دارند و نمی توانند آن را بر زمین گذارند، دچار تغییر شده و روابط احساسی آنها ناپایدار می شود و نمی توانند بر روی کارهای خود به درستی تمرکز کنند.


• نازایی 

تلفن همراه می تواند تاثیرهای منفی ای روی افراد بگذارد که باعث نازایی می شوند، به ویژه اگر داخل جیب گذاشته شود. تلفن همراه روی اندم های حساس نیز اثرهای بدی دارد. بنابراین توصیه می شود تلفن همراه را دور از بدن قرار دهید و در مواقع غیر ضروری آن را خاموش کنید. حتی کودکانی که با تلفن همراه بازی می کنند نیز ممکن است در آینده با مشکل نازایی مواجه شوند. لپ تاپ نیز همین تاثیر تلفن همراه را دارد.

• افزایش دردهای مزمن

هنگام کار با گوشی همراه باید از دست تان استفاده کنید. به ویژه اگر بخواهید پیام یا ایمیل بفرستید. پاسخ سریع به پیام ها باعث ایجاد درد و تورم در مفاصل می شود. کمردرد هم یکی از دردهای شایع کاربرانی است که طولانی مدت گوشی را بین گردن و شانه خود نگه می دارند تا همزمان به جز گفتگو کار دیگری هم انجام دهند.

پس برای کاهش مضرات موبایل به مطالب زیر توجه کنید :

کاهش زمان مکالمه با تلفن همراه، استفاده از هندزفری سیم دار، رعایت فاصله دو سانتیمتری موبایل با گوش، ارسال پیامک به جای مکالمه، گوش دادن  بیشتر از حرف زدن (امواج هنگام حرف زدنتان بیشتر است) ،  استفاده ی موبایل در فضاهای آزاد و دارای آنتن دهی کافی ،  دور نگه داشتن گوشی موبایل در زمانی که لازم نیست مثلا شبها موقع خوابیدن.
برچسب ها: موبایل صراط