۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
با ارائه دومین پیشنهاد سلب اعتماد

دولت نتانیاهو در خطر سقوط قرار گرفت

یکی از احزاب معارض صهیونیستی ضمن انتقاد از چگونگی برخورد نخست‌وزیر این رژیم با مذاکرات هسته‌ای ایران که منجر که تخریب روابط تل‌آویو با واشنگتن شد، طرح سلب اعتماد ائتلاف حکومتی کنونی را تقدیم کنست کرد.
کد خبر : ۲۴۹۳۶۳
صراط: حزب «اتحادیه صهیونیسم» به ریاست «اسحاق هرتزوگ» شنبه (دیروز) پیشنهاد سلب اعتماد از حکومت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را تقدیم «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) کرد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند کنست این پیشنهاد را دوشنبه (فردا) مورد بررسی قرار خواهد داد. بر اساس گزارش این رسانه‌ها پیشنهاد مذکور پس از متشنج شدن روابط اسرائیلی-آمریکایی و تحولات راهبردی در منطقه خاورمیانه اراه داده شده است به خصوص اینکه اکنون حکومت نتانیاهو به دلیل به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران مورد انتقاد بسیاری است .

«میراو میخائیلی» یکی از نمایندگان زن کنست در این باره گفت: نتانیاهو تنها اشتباهات فاحشی انجام نداده بلکه بزرگتر از آن نمی‌خواهد بپذیرد که مرتکب این اشتباهات شده است. نتانیاهو هنگامی که با توافق هسته‌ای به شیوه خودش مخالفت کرد مرتکب اشتباه شد، به روابط با واشنگتن ضربه زد و جایگزینی برای آن نداشت.

 وی درادامه گفت: نتانیاهو باید با دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا همکاری می‌کرد تا اسرائیل در جهان منزوی نشود اما او هنوز این واقعیت را نپذیرفته است.

میخائیلی تصریح کرد: اتحادیه صهیونیسم باید اشتباهات نتانیاهو را در برابر همگان آشکار کند و حفاظت از امنیت اسرائیل هدف احزاب معارض است .

پیشنهاد سلب اعتماد دومین پیشنهاد از همین دست است که از زمان تشکیل حکومت چهارم نتانیاهو (که از حدود دو ماه ونیم پیش تشکیل شده) تقدیم کنست می‌شود. پیشنهاد اول را حزب «آینده‌ای هست» به ریاست «یائیر لاپید» تقدیم کنست کرده بود.

پیش ازن شبکه المنار لبنان هم همزمان با اعلام توافق خبر توافق میان ایران و 5+1 در 23 تیرماه گزارش داد که اپوزیسیون در کنست اسرائیل خواستار سلب اعتماد از نتانیاهو هستند و توافق ایران و 5+1 فشار مضاعفی را بر لیکود وارد کرده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط نتانیاهو