۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

یک شایعه درباره خواسته عربستان از مشعل

یک روزنامه مصری ادعا کرد رئیس دفتر سیاسی حماس در سفر به عربستان از پادشاه این کشور خواسته مانع از اجرایی شدن حکم اعدام رئیس‌جمهور سابق مصر و تعداد دیگری از رهبران اخوان شود.
کد خبر : ۲۴۹۳۸۵
صراط: منابع وابسته به اخوان‌المسلمین به روزنامه مصری «الوطن» اعلام کردند که «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در سفر خود به ریاض از مقامات این کشور درخواست کرده با اعمال فشار بر «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر جلوی اعدام «محمد مرسی» رئیس‌جمهور قبلی این کشور وتعداد دیگری از رهبران اخوان گرفته شود.

این منابع آگاه افزودند: مشعل به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان گفته که اجرای این احکام خطری شدید برای دولت‌های عربی و خلیج (فارس) خواهد داشت و منجر به رشد گروهک‌ها تکفیری خواهد شد بنابراین باید مانع از اجرای احکام اعدام شد.

بر اساس این گزارش، مشعل همچنین از سلمان درخواست کرده میان نظام مصر و اخوان وساطت و دو طرف را راضی کند بر سر میز مذاکره بنشینند تا به یک راه‌حلی سیاسی برسند.

مشعل پنجشنبه هفته گذشته (25 تیرماه) به عربستان سعودی رفت و با پادشاه و دیگر مقامات عالیرتبه این کشور دیدار کرد.

پس از برکناری مرسی در سال 2013 با کودتای السیسی علیه وی، صدها تن از اعضای اخوان به همراه وی به زندان افتادند و تا کنون حکم اعدام برخی از آنها اعلام شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اخوان فلسطین