۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

معاون مرکل: می‌توانیم در مورد اسرائیل مذاکره کنیم و به توافق برسیم!

وی با اشاره به اینکه اکنون در قرن 21 با وجود راه‌های ارتباطی که وجود دارد فاصله‌ها برداشته شده است، گفت: ما می‌توانیم در مورد حقوق زنان، مسئله روز اسرائیل با هم مذاکره کنیم بدون در نظر گرفتن ایدئولوژی‌ها با هم به توافق برسیم.
کد خبر : ۲۴۹۶۲۹
معاون مرکل: می‌توانیم در مورد اسرائیل مذاکره کنیم و به توافق برسیم!
صراط: معاون صدراعظم آلمان گفت: نتایج مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران 1+5 می‌تواند به عنوان راه‌ حلی برای پایان دادن سایر کشمکش‌ها بین کشورهای درگیر در جهان باشد و آنها به این نتیجه برساند که با توافق و مذاکره می‌توان به اختلافات و کشمکش‌ها پایان داد.

زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان ظهر امروز در محل هتل عباسی اصفهان با استاندار اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون صدر اعظم آلمان با اشاره به اینکه امروز فرصتی فراهم شد که در فرصت کوتاهی که در اصفهان هستم از این شهر شما بازدید کنم، اظهار کرد: پروفسور سمیعی بسیار تأکید داشتند که از اصفهان و زیبایی‌های این شهر بازدید کنند که ایشان فرد قابل احترامی برای آلمان‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: پروفسور سمیعی همانند ستاره‌های سینمای اروپایی وقتی که از خیابان‌های آلمان عبور می‌کنند مورد استقبال قرار می‌گیرند و ایشان مبلغ بسیار خوبی برای شهر اصفهان در آلمان هستند چنانکه طبق اطلاعات به دست آمده از سوی آژانس‌های مسافرتی تعداد سفرهای دانشجویی آلمان به شهر زیبای اصفهان افزایش پیدا کرده است.

معاون صدراعظم آلمان تصریح کرد: به نظر من احترامی که این شهر دارد نشان از فرهنگ غنی ایران دارد و شهر اصفهان افتخاری برای کشور شماست.

گابریل ادامه داد: آلمان‌ها در قدیم با فرهنگ غنی ایران بسیار آشنا بودند و اکنون مشاهده می‌شود که دوباره زمینه برقراری ارتباط با ایران فراهم شده است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به صحبت‌های روز گذشته خود با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه گفت: در دنیای کشمکش امروزی این پایان مذاکرات ارتباط خوبی را برقرار کرد و این توافق هسته‌ای کشور ایران با کشورهای مذاکره‌کننده می‌تواند به عنوان یک الگویی برای سایر کشمکش‌های جهان باشد که می‌توان از راه توافق و مذاکره به خشونت‌ها و کشمکش‌ها پایان داد.

معاون صدراعظم آلمان تاکید کرد: در صورتی که طرفین این مذاکره به توافقات خود عمل نکنند برای آیندگان نیز نتایج خوبی نخواهد داشت چرا که از این توافق به این نتیجه می‌رسند که گفت‌وگو و مذاکره نتیجه‌ای برای پایان دادن کشمکش‌ها نخواهد بود.

گابریل با بیان اینکه سفر نمایندگان شرکت‌های آلمانی به ایران برای ایجاد برقراری ارتباط در زمینه فرهنگی و سیاسی است، گفت: کشور آلمان در زمینه بهبود وضع مصرف بهینه و انرژی با کشور ایران و اصفهان می‌تواند تعاملات خوبی برقرار کند.

معاون صدراعظم آلمان اضافه کرد: ما علاقه‌مند به تقویت روابط اقتصادی با کشور ایران هستیم و در این زمینه مشترکات بسیار زیادی با کشور ایران داریم.

وی بیان کرد: تهدیداتی که از سوی داعش صورت می‌گیرد بسیار برای دنیا نگران‌کننده است چنانکه روز گذشته از طریق رسانه‌ها کشته شدن 31 جوان را توسط داعش شنیدیم.

گابریل گفت: اکنون پناهندگان زیادی هستند که شمال آفریقا به اروپا مهاجرت می‌کنند که این امر بسیار نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در قرن 21 با وجود راه‌های ارتباطی که وجود دارد فاصله‌ها برداشته شده است، گفت: ما می‌توانیم در مورد حقوق زنان، مسئله روز اسرائیل با هم مذاکره کنیم بدون در نظر گرفتن ایدئولوژی‌ها با هم به توافق برسیم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط مرکل آلمان