۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

تاج: باشگاه پیکان می‌تواند شکایت کند

رییس سازمان لیگ می‌گوید باشگاه پیکان می‌تواند با توجه به رای صادره در پرونده کمیته‌ استیناف شکایت کند.
کد خبر : ۲۵۰۰۴۱
صراط: مهدی تاج با اشاره به این که در تاریخ 20 اردیبهشت سال جاری نامه‌ای به کمیته‌ انضباطی ارائه شد که موجب ایجاد پرونده‌ای علیه باشگاه راه‌آهن شد، گفت: با معتبر عنوان شدن مدارک ارائه شده در کمیته‌ انضباطی در نهایت رای بر برائت ثابت شد و مدارک نامعتبر است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: بعد از آن پیکان اعتراض کرد و پرونده به کمیته‌ استیناف رفت. هر چند که کمیته‌ انضباطی معتقد بود که رای پرونده قابل قطعی و قابل رسیدگی نیست. ابتدا عنوان شد که نامه جعلی و خود نامه هم نامعتبر است و کمیته‌ استیناف عنوان کرد که اگر این نامه جعل بود، باید تمام نتایج راه‌آهن سه بر صفر اعلام شود.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: نامه‌ای برای باشگاه ترکیه‌ای ارسال شد و باشگاه ترکیه‌ای اعلام کرد که هر گونه پیش‌آمد غیرمنتظره را قبول و با موتومبا فسخ قرارداد داشته است و تمامی مسئولیت‌ها را برعهده گرفت. مرجع تشخیص در این پرونده سازمان لیگ نیست که سازمان لیگ تنها مرجع تشکیل این نوع گزارش‌ها برای رسیدگی است.

رییس سازمان لیگ درباره این که در قر‌عه‌کشی ر‌قا‌بت‌های لیگ برتر در برج میلاد هزینه زیادی صورت گرفته است، عنوان کرد: این مراسم اسپانسر داشته و حتی سازمان لیگ از این جشن رقمی را منتفع شده است و ما فردا هم جشن برترین‌ها را داریم که بسیار باشکوه است.

تاج همچنین درباره این که باشگاه بدهکار نمی‌توانند در لیگ آتی شرکت کنند، اظها‌ر کرد: حرف درستی است. رای بازدارنده مسئولیتش بر عهده کمیته‌های اخلاق و استیناف و انضباطی است. کمیته‌ انضباطی اعلام کرده است که این تیم‌ها بدهکار هستند و باید تعیین تکلیف شوند. ما فقط رای کمیته‌ انضباطی را ابلاغ کرده‌ایم و گفته بودند که نقل و انتقالات باید متوقف شود اما ما اجازه دادیم تا تمام قراردادها در هیات‌های فو‌تبا‌ل ثبت شود و باشگاه‌ها تنها برای تعیین تکلیف مسابقات به کمیته‌ انضباطی بروند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: اگر باشگاه‌ها به دلیل بدهکاری نمی‌توانستند قراردادهای خود را ثبت کنند در صورتی که تا پیش از شروع لیگ تسویه حساب نیز می‌کرد‌ند، نمی‌توانستند بازیکنی را جذب کنند اما ما اجازه دادیم تا قرارداد بازیکنان خارجی‌شان ثبت شود و علاوه بر این تا روز دوشنبه می‌توانند قرارداد بازیکنان داخلی را به ثبت برساند اما برای انجام مسابقه و تعیین تکلیف باید به کمیته‌ انضباطی بروند.

منبع: ایسنا